18.2.2012 16:58:58
Jméno:
Karel Klimo Předmět:
LPG obecněDobrý den pane inženýre. Známému se u "klasického paliva" propálil píst jeho odkapáváním do spalovacího prostoru.
Zajímalo by mě, zda taková závada může nastat i u vstřiků lpg, například nějakou netěsností. Jinými slovy, zda se lpg může během provozu také dostat do spalovacího prostoru buď v nevhodnou dobu nebo nadměrném množství. Popřípadě, nastane-li podobná závada vstřikovacího ventilu, zda je řidičem rozpoznatelná dříve nežli může dojít k nějaké destrukci. Informuji se z důvodu, že mám sám zájem o přechod na lpg. Předem děkuji.
18.2.2012 21:06:44
Jméno:
Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět:
RE: LPG obecněDobrý večer pane Klimo.Máme 20-ti letou historii a zkušenosti s montáží LPG od podtlakových, jednobodových a až po dnešních vícebodových vstřikováních LPG, ale s podpálením-propálením pístů vlivem LPG jsme se ještě nepotkali. Někteří automechanici tvrdí, že k tomu teoreticky může dojít při dlouhodobé chudé směsy? Nemáme to ale prakticky ověřené. Stává se dosti často, že jakákoli závada na vozidle s LPG se automaticky svádí na plyn. V případě, že by vstřikovač plynu propouštěl, elektronika motoru OBD (Check-Engine) to zaznamená a rozsvítí kontrolku závady motoru. Zařízení LPG do vozidla by měla montovat pouze odborná firma, která rozhodne o správném systému-zařízení, umí ho naprogramovat a diagnostikovat. Při honbě za nejnižšími cenami montáže, zákazníci často svěří své vozidlo různým „garážníkům“ a pak se nad výsledkem nestačí divit. S pozdravem Ing.Pataky - technik