4.3.2012 8:17:51
Jméno:
Petr Janíček Předmět:
VSRDobrý den pane Pataky. Dovolil bych si navázat na dotaz týkající se montáže LPG do ix20 a Vaší nabídky na ochranu ventilů VSR. Prosím můžete uvés jak se pak zařízení chová? Zda nedojde ke zvýšené spotřebě benzínu současně s LPG? To funguje přístřik po celou dobu provozu na LPG a nebo je to podle otáček motoru? Od kolika otáček pro tento motor nastavujete přístřik benzínu? Pak vlastně dojde ve vyšších otáčkách ke zvýšení výkonu motoru když je spalován současně LPG i benzín? Nebo je vstřik benzínu omezen, kratší vstřik ? Nebo je pak omezen vstřik plynu? Není to naopak ještě vyšší zatížení pro motor? Velmi zajímavé téma tak se nezlobte za spoustu otázek. Díky!
4.3.2012 9:17:40
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: VSRDobrý den pane Janíček. Máte pravdu, systém VSR je velice zajímavé téma. Výrobci zařízení LPG vedou spor o posouzení účinnosti VSR oproti např. Flash Lube. Bohužel už nenabízí erudované výsledky toho či onoho zařízení. Při spalování LPG se mírně zvýší teplota motoru (vyšší oktanové číslo) , a proto se doporučuje ochrana měkčených ventilových sedel. Systém VSR lze nastavit od určitého podtlaku (MAP), dále vymezit rozsah působení podle otáček (0- omezovač) a množství přístřiku VSR v %. Konkrétní hodnoty nastavení je naše know-how.
Prakticky to znamená, že podle zadaných podmínek vozidlo spotřebovává i určité množství benzínu při jízdě na LPG. Množství spotřebovaného benzínu je závislé na nastavených parametrech. Systém VSR je součástí některých zařízení a není nutná další investice jako u Flash Lube. (zde je nutno počítat i s dalšími výdaji – např. přimazavací kapalina). S pozdravem Ing.Pataky - technik