Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Re. Rozdíl mezi zařízeními


5.11.2010 12:20:57
Jméno: Roman Novotný Předmět: Re. Rozdíl mezi zařízeními
Dobrý den, předem moc děkuji za obsáhlou odpověď, která mi pomohla alespoň v základu pochopit rozdíly mezi jednotlivým Stagy. Nicméně ke konci prvního dotazu jsem se ptal na něco trochu jiného - zajímalo mě, zdali ze zkušeností, po porovnání počtu namontovaných zařízení STAG a zařízení od firmy BRC nebo i jiných, můžete říci, že to které zařízení má o něco větší poruchovost než jiné. Je mi jasné, že zřejmě půjde o zanedbatelná čísla, jinak byste je určitě nemontovali a neriskovali další náklady s případnými záručními opravami. Toto mě zajímá vysloveně ze zvědavosti, protože se různě na internetu potkávám s názory, že italská zařízení jsou kvalitnější než polská atd. S tím samozřejmě souvisí životnost. Jde mi o to, abych si nenechal namontovat zařízení polské výroby, byť nepochybuji, že je zajisté kvalitní, a po např. třech letech provozu, po záruce, jsem s ním ve finále neměl větší náklady než kdybych si pořídil např. výše uvedené italské zařízení samozřejmě za vyšší pořizovací cenu. A ještě poslední dotaz bych k Vám měl - jak je to se spotřebou, vím, že tato je po namontování LPG zařízení o cca 1 litr či nějaká procenta větší, ale má na tento faktor rovněž vliv namontované zařízení? Resp. dá se říct, že NAPŘ. se STAGem 300 je spotřeba větší/menší/rovná než se STAGem 4 či zařízením od jiného výrobce? Je to opět otázka na Vaše vlastní zkušenosti či odezvy od zákazníků. Omlouvám se, že se Vás vyptávám takto vyčerpávajícím způsobem, ale uvažuji u Vás o montáži a rád bych měl co nejvíce informací, než se objednám, po telefonu bych polovinu věcí ihned zapomněl a na osobní kontakt nemám aktuálně moc času. Děkuji a přeji pěkný den
5.11.2010 13:21:51
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Re. Rozdíl mezi zařízeními

Dobrý den, Předně, nejsem zastáncem nic neříkajících diplomatických odpovědí. Zde se ale určité diplomatičnosti nevyhnu. Na poruchovost se musíme dívat z více hledisek: Procentuelní podíl poruchovosti na počet realizovaných montáží, (BRC se montuje téměř 20 let STAG 5 let), poruchovost jednotlivých komponentů (čidla, vstřikovače, řídící jednotky atd.). Málo výrobců se ubírá směrem „všechno si vyrobíme samy“. Takže se u různých výrobců objevují stejné, osvědčené komponenty jako např. vstřikovače, čidla, a například elektronika se velké míře tvoří u firmy AEB. Nelze tedy dnes jednoznačně říct, že jsou italská zařízení lepší nebo horší než Polská. Spolehlivost jednotlivý zařízení nelze posuzovat ani podle jejich pořizovací ceny u nás. Vyšší cena italských zařízení je především dána teritoriálním místem výrobce (jiné mzdové, daňové a výrobní náklady než např. v Polsku a tím i jejich pořizovací cena pro nás, velkoodběratele) Co říci ke spotřebě? Obecně, a na základě dlouholetých zkušeností lze konstatovat, že se spotřeba zvýší o cca 10-15 % oproti benzínu (mluvím o sekvenčním vstřikování bez rozdílu použitého zařízení). Ovšem i toto je velice individuální a hodně záleží na technickém stavu vozidla. Filtry, počet najetých kilometrů, komprese, stav svíček, kabelů a cívek, to vše ovlivňuje spotřebu vozidla. Jak jsem Vám včera psal, STAG 300 a STAG 4 jsou zcela identická zařízení, rozdíl je pouze v počtu kanálů (válců). Spotřeba je stejná. S pozdravem Ing.Pataky - technik




Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací