12.12.2010 17:22:46
Jméno:
M.Král Předmět:
Montáž LPGDobrý den, předem se omlouvám, jestli se zde podobný dotaz již řešil, ale nikde jsem ho neobjevil. Vlastním Fabii Kombi 1,4 16V,55kW.Automobil je z roku 2006,najeto 70000 km. Najezdím cca 15000 km ročně a proto uvažuji o přestavbě na LPG, protože podle informací je návratnost cca 2 roky. Zatím jsem ve stadiu získávání inforamcí a jsem rád za toto forum,které mi v tom jistě pomůže. První otázka se týká snížení výkonu a nárustu spořeby? V tomto směru se inforamce na internetu různí.Proto se ptám, za předpokladu dobrého stavu vozidla i instalovaného LPG samozřejmě, k jakému nárustu spotřeby může dojít a jak velký může být pokles výkonu? Vozidlo používáme hlavně k jízdě do města-cesta cca 7km -70% jízd a proto mě zajímá jak funguje celé zařízení co se týče startů a přepínaní z benzínu na plyn? Jde mi o to, že zejména teď v zimním období mám motor prohřátý na provozní teplotu 90°C skoro u cíle a kdyby motor startoval na benzín a na LPG se přepínal až po prohřátí,tak bych v zimě jezdil více na benzín,než na plyn, čímž by se investice vracela dosti dlouho. Osobní zkušenosti s LPG nemám a na internetu se inforamce sice dají najít, ale ne až tak podrobné. Možná je tento dotaz zcestný protože auto bude jezdit jen na plyn, to já ale nevím a proto se ptám. A poslední dotaz- vztahuje se na Vámi instalované zařízení záruka? V místě kam jezdím na garanční prohlídku mě pořád odrazují,že ještě prý neviděli fabii na LPG,která by nezlobila a s LPG si koupím jen problémy. Zaručujete tedy,že pokud bude v pořádku zapalovací soustava atd. tak auto bude sloužit k mé spokojenosti? Předem děkuji za odpověď M.Král
12.12.2010 20:05:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Montáž LPGDobrý večer pane Král.
Děkujeme, že jste nám projevil důvěru v získání podrobných informací o plánované přestavbě (přesněji-zástavbě zařízení pro pohon i na LPG).
Tak předně – k poklesu výkonu a k nárůstu spotřeby: Pokles výkonu na pohon LPG se pohybuje v řádech 5-10% podle stavu vozidla. Ze zkušenosti víme, že tato hodnota je laicky nepoznatelná a v žádném případě neznehodnocuje jízdní vlastnosti. Nárůst spotřeby při udržované zapalovací soustavě je odlišný od typu použitého zařízení. U starších systémů, kde se provoz na plyn řídí lambda sondou a krokovými motorky je cca 15-20 %. U moderních, vícebodově sekvenčně vstřikovaných systémů se nárůst spotřeby zpravidla pohybuje do 10 - ti procent. Opět je důležitý stav elektrického zapalování.
Přepnutí na provoz LPG: Pro dobré „zplyňování“ tekutého LPG je nutné zplyňovač - reduktor vyhřívat vodou z chlazení motoru. (vzpomeňte si na špatně nasazenou bombičku sifónu, kdy se bombička obalila suchým ledem – velký odběr teploty z prostoru). Pro dobrou proměnu tekutého LPG na plyn je nutná teplota vody cca 30 °C. Prakticky každé vozidlo (i v zimě za velkého mrazu) dosáhne požadovanou teplotu vody do ujeté vzdálenosti cca půl kilometru. Důležité je umístění reduktoru s čidlem, tedy co nejblíže zdroji teplé vody. Nouzově lze systém nastavit i na okamžité přepnutí na LPG, hrozí zde ale nebezpečí pomalého poškozování motoru vlivem nedokonale vstřikované směsi LPG-vzduch. (neodpařené kapičky plynu, nedokonalé spalování, problémy s OBD, nárůst spotřeby atd.).
Záruky:
Na námi instalované zařízení poskytujeme záruku 1 rok. Na řídící jednotku 2 roky. Je důležité dodržovat předepsané prohlídky, první - bezplatnou po ujetí 3000 km, a další preventivní jednou ročně.
S pozdravem Ing.Pataky - technik