Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.


29.12.2010 0:07:57
Jméno: Klíma Jiří Předmět: Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.
Dobrý den. Mám Octavii 2.0 s Vámi namotovaným Stagem 300, najeto nyní cca 30 tisíc km. V posledních několika dnech mi to ale jezdí na benzín. Vše se ale tváří jako když to jede na plyn. Auto se zahřeje, sešlápnu plyn, u nádrže cvakne ventil a začnou cvakat plynové vstřikovače, kontrolka svítí tak jak má, pak ujedu 150 km, dle kontrolek neubyl plyn, ale zmizelo 10 litrů benzínu. Auto bylo v noci ve vyhřívané garáži, tak jsem vyjel, 25 km vše asi v pohodě, asi, pak se to najednou přeplo na benzín i když mám dost plynu v nádrži, přepnul jsem to zpět na plyn, ale asi to opět jelo na benzín, protože ten z nádrže mizel a plyn ne. Oba dva dny byly mrazy cca -8°C. Teplota motoru je dobrá, nepadá pod 82°C, reduktor je také horký, ale třeba po jízdě mám filtr plyné fáze ledovej a když to běží na místě na volnoběh, tak je pěkně teplej. Dnes bylo tepleji a vše chodilo dobře. Nevíte kde by mohla být chyba? Proč se to tváří jako když to jede na plyn a jede to na benzín? Chtěl jsem se k Vám již předevčíren objednat, ale máte dovolenou, tak využiji tohoto fóra, kde jste koukám i o dovolené aktivní, moc si toho vážím.
29.12.2010 8:17:10
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.
Dobrý den pane Klíma. DĚKUJEME za uznání vánočního provozu našeho fóra. Jsme si vědomi, že v době volna mají zákazníci více času se věnovat svému „miláčku“. Rád bych se pletl, ale podle vašeho popisu závady by se mohlo jednat o nesprávnou funkci emulátoru v řídící jednotce plynu. To by bylo velice nepříjemné, protože se musí řídící jednotka vyměnit. O co vlastně jde: Záporný napájecí signál z řídící jednotky benzínu na vstřikovače benzínu je přerušen a zaveden do řídící jednotky plynu na emulátor, který má tu funkci, že podle zadaných podmínek (teplota vody, otáčky, algoritmus programu atd.) připojuje vstřikovače – tu na benzín, tu na plyn. Pokud je emulátor vadný, neodpojuje benzínové vstřikovače a to by vysvětlovalo spotřebu benzínu. To je ten horší případ a byla by nutná výměna řídící jednotky s novou kalibrací a nastavením. STAG 300 má ale i jednu simulovanou funkci, která v případě např. náhodného poklesu otáček pod nastavenou hranici přepne na benzín do doby než se otáčky stabilizují. Jedná se o velice krátký jev a tato změna není signalizována na přepínači. V žádném případě se ale nejedná o jízdu na benzín několik desítek kilometrů. Při déle trvající poruše, se systém přepne na benzín včetně zobrazení signalizace na přepínači. Nevím u jaké firmy jste dělal pravidelné prohlídky, ale mohlo dojít i k neodbornému nastavení parametrů. To je ten lepší případ. Po novém roce se objednejte na opravu, provedeme celkovou prohlídku a nastavení systému. S pozdravem Ing. Pataky


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací