6.9.2013 2:02:44
Jméno:
Miroslav Slavík Předmět:
Renault EspaceDobrý den, pane Pataky - sleduji Vaše fundované odpovědi na tomto foru již delší dobu a domníval jsem se, že u mého vozidla nevznikne takový problém, že se budu muset také osobně zúčastnit, ale nastala chvíle, kdy jsem nucem požádat Vás o radu. Před nedávnem jsem po 10 ti letech vyměnil nádrž na LPG u vozidla Renault Espace 2.2 - sytém LandiRenzo IGS - IG1 - najeto na LPG cca 150.000 km. Mám dva problémy. 1) Čím dál častěji se mi stává, že při přepnutí na LPG jede motor pouze na tři nebo dva válce. Občas začne jet na dva nebo tři i při jízdě na LPG v nízkých otáčkách. Někdy pomůže opakovaně protůrovat motor, nebo přepnout na benzin a poté zpět na LPG, ale v poslední době už málokdy. 2) Druhý problém spočívá v tom, že mi při zahřátém motoru, čím dál víc kolísají otáčky na volnoběh a často se stane, že motor otáčky neudrží vůbec a chcípne. Opakovaně jsem byl na seřízení u Fedora, ale vždy pouze nastavili parametry, ale závady se tím neodstranily. Děkuji za Váš názor na moje problémy s LPG.
6.9.2013 7:21:28
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Renault EspaceDobrý den pane Slavík. Děkuji Vám za slova uznání k fóru. Domívám se, že oba problémy souvisí ani ne tak s nastavením parametrů (tím nezpochybňuji nastavení parametrů u pana Fedora), ale se znečištěním nebo poruchou obou krokových motorků na dávkovacím zařízení. Systém IGS je starší zařízení které se už dnes nemontuje a nevyrábí, a tak i máme omezený přístup k získání a výměně ND (krokových motorků). V některých případech se stávalo, že se regulační kolík vytočil ze svého feritového jádra (případně, že se feritové jádro rozdrtilo a tak regulační kolík který je ze železa ve feritovém jádru poskakuje a tím špatně dávkuje plyn. Jeden krokový motorek slouží k dávkování ve volnoběhu a druhý je určený pro chod. Možná bude stačit rozdělat motůrky (musí být zvýšená opatrnost, aby se regulační kolík nevytočil z jádra) a vyčistit. Pak se musí opět nastavit parametry. S pozdravem Ing.Pataky - technik