Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - dnešní systémy LPG a přístřik benzínu?


16.10.2013 1:07:04
Jméno: Marek Předmět: dnešní systémy LPG a přístřik benzínu?
Zdravím, v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož zvažuji koupě novějšího auta taktéž s LPG, rád bych si nechal objasnit nějaké zásadní souvyslosti a rozdíly... LPG systémy v dnešních "moderních" motorech se již přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě ca 10+% spotřebu benzínu... Když vezmu v potaz ranní studené starty a krátké popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodné... Otázka zní: je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny pouze s přístřikem benzínu(kvůli chlazení) , nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu? Děkuji za objasnění, Marek
16.10.2013 7:26:57
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: dnešní systémy LPG a přístřik benzínu?
Dobrý den. Z Vašeho dotazu je patrné, že máte neúplné informace o systémech LPG. Přístřik benzínu je aplikovaný pouze ve dvou případech, a to ještě s rozdílnou funkcí působení. 1./ Vozidla (motory) s přímím vstřikováním benzínu např. FSI, TFSI, GDi atd. mají vstřikovače benzínu blízko hlavy válců. Aby nedošlo k přehřátí benzínových vstřikovačů při provozu na plyn, přivsřikuje se benzín podle továrně odladěného algoritmu. Jedná se tedy o chlazení vstřikovačů. To navýšení benzínové spotřeby může představovat navýšení cca 1-1,5 l/100 km podle obsahu motoru. 2./ Vozidla (motory) která mají tzv. měkčená sedla, vyžadují ochranu ventilů proti zaklepání ( LPG nemá mazací schopnosti) Zde se jedná o tzv, přímaz. To navýšení benzínové spotřeby může představovat navýšení cca 0,5-1 l/100 km podle způsobu jízdy. Lze ale použít i externí ochranu pomocí nasávání aditiva – systém VAP Saver s VSE. Ing.Pataky - technik


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací