11.11.2013 18:05:50
Jméno:
Jan Stransky Předmět:
dotazDobry den,mam takovou doplnujici otazku ohledne prestavby meho hyundaje I30 1.6(93kw)mpi na LPG.Co je pro muj vuz vhodnejsi primaz pristrikem benzinu a nebo primaz aditivem Vap+vse.Pripadne kolik tak cini pristrik benzinu litru na 100km.Jezdim 40%mesto,50%mimo mesto a 10%dalnice.Ma kombinovana spotreba cini 7,2litru benzinu.Ja bych se zatim priklanel k systemu Lovato+Vap+vse.Myslite ze sjem zvolil spravne????A mam jeste jeden dotaz.Jake zasady dodrzovat pri jizde s namontavanym LPG.Myslim co ublizuje hlave a ventilum vice:jestli pomala jisda s mirnym podtacenim motoru nebo zda vyssi otacky motoru???Ja pri dalnicni ryclosti 130km tocim 4000otacek je to v poradku a nebo radeji pribrzdit a a otacky radeji drzet treba kolem 3500.Ptam se protoze jsem zde jeste takovou otazku nenasel.A myslim ze styl jizdy je u jezdeni na LPG dulezity a rad bych dal na doporuceni odbornika.Predem vam dekuji za odpoved.Stransky Jan
14.11.2013 17:33:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den. Je to nejčastěji položena otázka ohledně ochrany ventilů. Všichni Italští výrobci se přiklání k názoru ochrany ventilů použitím přístřikem benzínu. Protože nemají ověřené rozdíly s externím přimazáváním, tak ho ani nedoporučují. Záruky proto platí pouze při použití ochrany přístřikem benzínu. Obecně lze říci, a máme to ověřené praxí, že přístřik benzínu při doporučeném továrním nastavení může činit cca 1 až 1,5 litrů na 100 km podle způsobu jízdy, Někomu se to může zdát hodně, ale oprava zaklepaných ventilů je nepoměrně dražší. Alternativou může být ochrana externím přimazáváním VAP Saver + VSE. Máme s tím zatím dobré zkušenosti. Ale skutečné srovnání zatím chybí. Při použití externího přimazávání nezáleží na způsobu jízdy. Při použití přístřikem benzínu, záleží na nastavených parametrech. Od kolika otáček, jakého podtlaku a kolik ms přístřiku benzínu k poměru ms vstřikování plynu. Shrnuto: doporučuji nastavit poloviční hodnoty přístřiku benzínu a aplikaci externího přimazávání, Tak by mohla být zabezpečena ochrana ventilů nejlépe. Při aplikaci této alternativy, nebude záležet na způsobu jízdy jak uvádíte. S pozdravem Ing.Pataky – bývalý technik firmy Autogas Centrum.