31.12.2013 23:50:07
Jméno:
Radek Předmět:
Ochrana ventilůDobrý den,na oplu astra g 1.6 16 V jsem najezdil na lpg 150 000 km a poté se podpálil výfukový ventil, vše bez jakékoli ochrany ve všech provozních režimech. Nyní máme lpg v megane II 1.6, fabii I htp 12V, octavii II 1.6. U všech mám nastaven přístřik benzinu od 2000 ot a vap saver podtlakový. Dotaz: Snažím se mít 12 kapek /min , ale připadá mi, že se mění hustota kapaliny dle teploty a musím to stále dolaďovat a při zátěži to nekape, není lepší elektonický systém, který dodává mazivo předpokládám stále a tím pádem i účinnější? Při rychlosti např. 130 km točí tyto motory cca 4000 ot a při jízdě mimo stoupání ustálenou rychlostí nevím, zda vůbec dochází k podtlaku a mazání nebo přístřiku - tedy ochraně a el. verze by měla toto pravděpodobně zajistit. Nechci opravovat za 20 tis. hlavu, proto takové obavy. Děkuji za odpověď, Radek
1.1.2014 17:18:19
Jméno:
jan vančura Předmět:
RE: Ochrana ventilůAhoj Radku. Bohužel tvoje obavy jsou na místě. Točit relativně slaboučký motor 1,6 4000 otáček a držet na dálnici rychlostí 130 krok s třeba 2,0 tdi je opravdu cesta do servisu. Podpálení ventilů je pak jisté.A nezáleží na značce motoru ale na roku výroby. Čím novější a tím levněji vyrobený motor tím hůř. Stará těžká osmivetilová 1,6 od vw je na toto držák. Teda byl už se asi nedělá. Vysoká rychlost proudění výfukových plynů spolu s nepatrně vyšší teplotou spalin na LPG způsobí poškození povrchu i kaleného ventilu ale hlavně sedla kavitací abrazí. Ten olejíček co tam kape to jsou jen penízky z tvé do jiné kapsy ale ne ochrana. Rychlost proudění horkého výfukového plynu o teplotě cca 1000C a rychlosti cca 100m/s působí abrazi povrchu sedel a ventilu. Dokonce se domnívám, že drobné částečky spalin sazí z té tzv. ochrané tekutiny mohou za těchto podmínek působit jako brusivo. Konec strašení, co dělat? V pohodě, jezdit kolem 3000 otáček v klidu. Spěchám, přepnu na benzín. A v případě podpálení ventilu a opravy hlavy motoru což je cca záležitost do 5000,- si zajistit kvalitní materiál na ventilová sedla.