Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Grand Cherokee 4,7


25.1.2011 20:52:25
Jméno: Václav Koláček Předmět: Grand Cherokee 4,7
Dobrý den, rozhoduji se k přestavbě na LPG, Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 258PS, rok 2002. Mám nabídky na sekvenční vstřikování, pokaždé jiný systém, Elpigaz (bezúdržbová lišta AEB, dále STAG 300-8(vstřikovače Valtek 34), a nakonec BRC. Který systém-výrobce je podle Vás nejvhodnější,i nějaký jiný než jsem uvedl, případně jestli by jste mi mohl doporučit firmu na přestavbu Přerov,Olomouc,Zlín a okolí.Nejde mi až tak o cenu ale aby to fungovalo na 100%. Jsou mezi různými výrobci rozdíly ve spotřebě plynu nebo je to +-stejné? Děkuji moc za odpověď.
25.1.2011 20:53:38
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Grand Cherokee 4,7
Dobrý den pane Koláček. V první řadě Vám děkujeme za projevenou důvěru tím, že jste pro konečné rozhodnutí vybral doporučení našeho fóra. Považujeme to za ocenění našeho poradenství, vycházejících z téměř 20ti letých zkušeností v oblasti přestaveb (přesněji zástaveb) alternativního pohonu LPG. Pokusím se zcela nestranně porovnat dva Vámi zmiňované systémy, kterých jsme výhradními dovozci a akreditovanými prodejci pro Českou Republiku. O firmě Elpigaz, se tedy vyjadřovat nebudu. Tak předně, je nutné si uvědomit, že systémy sekvenčního vstřikování jsou až na malé výjimky velice podobné u všech výrobců. Princip spočívá ve čtení vstřikovacích časů generovaných řídící jednotkou benzínu na základě odezvy od lambda sondy (sond). /bohatá směs – zkracování, chudá směs – prodlužování času vstřiků/ Tyto impulzy jsou nesnímány do řídící jednotky plynu a s dalšími vstupy jako jsou otáčky, podtlak sání, teplota vody a další, vygeneruje algoritmus programu řídící impulzy pro vstřikovače plynu. Ty by měli zabezpečit takovou směs LPG a vzduchu, aby splňovali podobné složení bohatosti/chudosti směsi jako benzín-vzduch. Dá se tedy zjednodušeně říci, že rozdíly najdete zejména v technickém provedení zařízení a v komfortu jednotlivých systémů. Italská firma BRC je pro veřejnost snad nejznámější firmou v této oblasti. Jejich zařízení a systémy patří mezi velice kvalitní a uznávané zařízení. Jsou velice erudované a dá se říci, že co do programování - až přehnaně složité. Z toho pak vyplývá, že pokud se vyskytne problém, je málo firem v republice které Vám kdykoli, ale hlavně kdekoli pomůžou. Vámi zmiňovaný programový systém STAG (300, 300+, 300 Premium) od firmy Ac.A.S. je velice progresivní, uživatelsky příjemný a v současné době nejmodernější. Spojuje v sobě prvky autoadaptivity (tzn. automaticky se přizpůsobuje snímaným měnícím se hodnotám impulzů, které vlivem stárnutí motoru pochopitelně nastávají STAG 300), umožňuje nastavení dynamického režimu ( nastavení časů vstřiků podle otáček a zátěže motoru STAG 300 +), on-line plnění emisních norem na základě odezvy korekcí řídící jednotky benzínu z konektoru OBD –STAG 300 Premium). Kde tedy hledat rozdíly dál? Velkou roli hraje hardwarové provedení prvků jednotlivých výrobců. Zejména se jedná o vstřikovače, stabilitu řídící jednotky, reduktory a snímače. Zde je ale nutné si uvědomit dnešní globalizaci Evropy - výrobců. Stejné vstřikovače, čidla, konektory a reduktory používá více výrobců do svých zařízení. Přikláním se tedy k názoru, že pro uživatele je nejvhodnější takové zařízení, které spolehlivě funguje, je bezůdržbové, má jednoduché ovládání, kdekoli nouzově opravitelné a seřiditelné a v konečném důsledku i cenové přijatelné. V okolí Přerova, Olomouce i Zlína máme několik námi akreditovaných partnerů (www.lpg-autogascentrum.cz /partnerská síť/ ), ale pokud mi zavoláte na 602 518 625, doporučím Vám konkrétní firmu. Obecně lze říci, že navýšení spotřeby při provozu na LPG je cca o 10-15% vyšší oproti benzínu, v závislosti na typu zařízení. Ale není výrazných rozdílů mezi výrobci. Snad Vám mé informace pomohli pro usnadnění rozhodování. S pozdravem Ing.Pataky - technik


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací