Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Závady u Opel Astra


26.1.2011 18:22:29
Jméno: L. Sodomka Předmět: Závady u Opel Astra
Dobrý den, Mám vůz Opel Astra F KOMBI 1,6, 55kW, r.v. 1997 a vloni v březnu jsem si jej nechat přestavět na LPG (cena cca 18tis Kč) u Vašeho smluvního partnera v Hlinsku. Po počáteční spokojenosti, kdy auto jelo bez problému a přišlo mi, že i lépe než na benzín, se začaly objevovat následující závady: - při vyřazení rychlosti a jízdě na neutrál docházelo k poklesu otáček až k úplnému zhasnutí motoru - po zastavení a vypnutí motoru a následně při opětovném startování např. po 5-10 minutách byl problém s nastartováním. Auto nechtělo chytnout - musel se prošlápnout plynový pedál. Poté měl motor tendenci opět zhasnout a pokud se nepřidaly otáčky sešlápnutím plynového pedálu, aby se přepnul pohon na plyn, tak ke zhasnutí motoru došlo. - při kontrole emisí byly hodnoty při pohonu na plyn vysoce nad limit (hodně uhlovodíků) Zajímavé bylo, že tyto závady se objevovaly při venkovních teplotách 20 stupňů a vyšších. Po konzultaci s technikem se snažil upravit řídící jednotku, odpojil hadici sání, avšak závady přetrvávaly. Rozhodl se proto vyměnit reduktor. Četnost těchto závad se o něco snížila, ale zcela nevymizely. Vyměnil jsem tedy ještě svíčky, ale ni to nebylo uspokojivým řešením. Problémy ustaly až na podzim s poklesem venkovních teplot. Jediné, co stále přetrvává, je zápach plynu z ventilace, pokud se zastaví na křižovatce atd.. Zápach byl intenzivnější při vyšších teplotách. Technik měřil přístrojem únik plynu, nicméně nic neodhalil, jen konstatoval, že se to dostává odněkud ze sání motoru. Nedokázal mi ale pomoci. Chtěl bych se zeptat, kde by mohla být příčina těchto problému. Dále nabízíte přimazávání ventilů motoru. Zajímalo by mě, zda je to u tohoto typu motoru nutné. Občas dávám na promazání ventilů do benzínu aditiva. Předem Vám děkuji za odpověď.
26.1.2011 21:39:34
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Závady u Opel Astra

Dobrý večer pane Sodomka. Uvedl jste několik závad které vzájemně nemůžou souviset. Pokles otáček po vyřazení a následně zhasnutí motoru může být způsobeno z více příčin.(nutná diagnostika). Špatné startování vyvolává otázku, jestli nestartujete na dvojí směs. (zbytky plynu a při startu i benzín). Zvýšené emisní hodnoty vypovídají o nesprávném nastavení řídící jednotky plynu.Změny vlivem venkovní teploty mohou být způsobeny špatným umístěním čidla, nebo nesprávným výběrem v parametrech programování.Zápach plynu může být zapříčiněn netěsností sacího potrubí. Firma Opel, zatím jako jediná doporučuje přimazávání do svých vozidel.Bohužel neuvádíte jaké zařízení náš partner do vašeho vozidla instaloval. Podle ceny za montáž, jak uvádíte cca 18.000 Kč to bude nějaká "klasika". V každém případě se obraťte na naši montážní firmu v Hlinsku, ať nás kontaktují pro doplňkovou pomoc. Věřím, že Vaše problémy s vozidlem společně vyřešíme. S pozdravem Ing.Pataky - technik.




Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací