Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG - LPG korekce


29.5.2014 9:34:53
Jméno: Pavel Předmět: LPG korekce
Dobrý den, chtěl bych se ještě zeptat k dotazu pana Jirky, ze dne 28.05.2014, 15:55:40. Mám podobné problémy, jen pro Jirku pomohlo mi tankovat 100 oktanový benzín. Při rozjezdu je nutno trochu opatrnosti, jinak po pár minutách, jakmile lambda sondy začnou pracovat a dávkuje se dle aktuální potřeby, vše v pořádku... Chtěl bych se zeptat pana Ing. Procházky, zda toto ježdění na špatné korekce ve studeném režimu má vliv na životnost motoru? Přeci jen LPG je jiné palivo a nikdy se nezajistí shodné korekce s benzínem.. Děkuji za odpověď. S pozdravem, Pavel
29.5.2014 13:45:32
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: LPG korekce
Dobrý den pane Pavle, máte pravdu LPG je jiné palivo než benzín – má odlišné fyzikální vlastnosti mimo jiné i oktanové číslo, jinou teplotu zapálení, hoření atd.. Pokusím se to laicky vysvětlit. Pro to, aby výkon motoru se po přepnutí na LPG co nejvíce přiblížil výkonu motoru na benzín musí mu být dodána stejná energie. Proto ani vstřikovací časy obou různých paliv nemohou být stejné, ale vždy se trošku liší – vstřikovací časy plynu jsou trošku delší. Jestliže motor pracuje s chudou nebo bohatou směsí je to vždy špatně, u chudé směsi vzrůstá teplota hoření, motor je více tepelně namáhán zejména ventily a ventilová sedla, může docházet k detonacím. V případě bohaté směsi neshoří směs zcela a část nespáleného paliva se může dostat do katalyzátoru a výfukového potrubí, zvyšuje se spotřeba. Jakmile dojde u sekvenčních motorů k přepnutí z benzínu na LPG, řídící jednotka LPG odpojí benzínové vstřikovače a řídí dávkování LPG. Benzínová řídící jednotka si myslí, že motor stále jede na benzín a vyhodnocuje signály z lambda sond a pokud zjistí nesprávné složení směsi snaží se směs upravit na optimální. Vozidlo na LPG může jezdit bez problémů. Korekce provedené benzínovou řídící jednotkou se však projeví až po startu se studeným motorem na benzín, kdy složení benzínové směsi není optimální a vozidlo může cukat, motor se dusí, případně chcípá.


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací