9.7.2014 14:54:17
Jméno:
Petr Kapl Předmět:
DotazZdravím, nechali jsme přestavět benzínový motor 1,6 16V u vozidla Renault Megané II na pohon LPG (sekvenční vstřikování + přimazávání ventilů). Průměrná spotřeba benzínu činila 7,5l/100km. Objem nádrže činí 56 litrů = při max. 80% naplnění obsáhne nějakých 45 litrů. Součástí přestavby je instalace orientačního měřidla stavu nádrže, které pravidelně po ujetí cca 270-280 km signalizuje rezervu červenou diodou (4 zelené, 1 červená). Na rezervu dojedu ještě nějakých 130 - 150km. Můj dotaz zní, zdali je takové chování přestavby běžné, normální nebo lze zařízení ještě nějak doladit. Před instalací nám firma deklarovala ujetí na plnou nádrž v rozsahu 500 - 600km. Výsledek je takový, že buď spotřeba vozidla narostla o nějakých 30% nebo zařízení neumí spotřebovat více pohonné hmoty z nádrže. Prosím o objasnění. Děkuji.
10.7.2014 10:03:07
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: DotazDobrý den, otázka spotřeby je vždy ošidná. Vlivů na spotřebu je celá řada – povětrnostní podmínky, nahuštění pneumatik, teplota vzduchu, reliéf silnice, povrch silnice…. Pro přesnější porovnání spotřeby benzínu a plynu doporučuji dotankovat obě nádrže do plna a projet stejnou trasu pokud možno za stejných povětrnostních podmínek a dotankovat znovu do plna a z těchto údajů vypočítat spotřebu. Tankování plynu pokud možno proveďte u stejné čerpačky. Navýšení spotřeby u sekvenčních systémů vstřikování LPG je do 15% oproti spotřebě benzínu. Seřízení systému LPG může ovlivnit spotřebu.