Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Stag 4 - problém škubání vozu


15.2.2011 22:42:39
Jméno: Jozef Horňáček Předmět: Stag 4 - problém škubání vozu
Dobrý den, vlastním auto Mazda Tribute 2.3 AWD, r.v. 2005. V loňském roce v květnu byla provedena přestavba na LPG. Po kontrole (po 10000km) v prosinci 2010 a dle slov mechanika mírné úpravě softwaru vše v pořádku ( nic nekontroloval, těsnost potrubí nebo tak nějak…. jen napojil diagnostiku, chvíli něco ťukal do noťasu). A od té doby nastaly z autem potíže. Nebyly žádné kruté mrazy něco kolem -10 přes noc a míň a auto při automatickém přepnutí na LPG sebou začalo škubat, motor měl nepravidelný chod a netáhl, tohle se dělo i několik vteřin ( párkrát se stalo že auto ,,chcíplo,, ). Pak nastala doba kdy mrzlo víc a to už byl konec úplně při automatickém přepnutí na LPG chcípalo pravidelně, musel sem jet 10 a více km než sem mohl manuálně přepnout na plyn a auto se ze záškuby přeplo na plyn. Všechny tyhle problémy se odehrávaly při ranní cestě do zaměstnání(auto stálo přes noc) vždy jen ráno při prvním přepnutí, poté už problémy nebyly ale jak auto stálo 3-4 hodiny někde venku a schládlo tak uvedené problémy se opakovaly ale záškuby nebyly tak intenzivní. Po další návštěvě servisu, auto měli k dispozici od 8:00 do 14:45 (odpovědí na otázku co tomu bylo – všechno už je OK, nic tomu není, projeli jsme to….) , zajímavé bylo že když jsem auto přebral a odjížděl tak auto mělo motor zahřátý (asi pánové udělali opravu na poslední chvíli, poté co sem jim asi tak půl hodiny dopředu zavolal, jestli už mají hotovo a že si chci pro auto přijít). Druhý den při cestě do práce bylo přepnutí na LPG bezproblémové. Auto jsem odstavil v 06:30 a v 12:30 sem jel domu, pak po automatickém přepnutí na LPG auto chcíplo. Nic tragického, kdyby se to nestalo za plného pátečního provozu v Brně a uprostřed křižovatky při odbočování vlevo ( motor nejede – posilovač řízení a posilovač brzd taky ne). Jen zázrakem se nic nestalo. Teď jezdím tím stylem, že plyn zapínám ručně asi tak po 8 až 10 km a při mírně přidaném plynu ( na volnoběh nebo v nízkých otáčkách to vždy chcípne) a stejně auto sebou trhne. Musím s autem jezdit jen já, protože přítelkyní auto chcíplo při jízdě z kopce a měla z toho docela šok ( omezená funkce brzd a posilovače …. no ubrzdila a uřídila to ale jen tak tak)od té doby odmítá jezdit. Na mou telefonickou stížnost odpověděli,, no to vám nezjistíme pane, to není závada pokud to udělá jen jednou za den nebo dvakrát. To máte jako s televizí, když se vám nezapne napoprvé ale až napodruhé tak to není taky závada. Pokud to nebude dělat pořád tak my to nezjistíme a nejlepší by bylo kdyby jste vypozoroval kdy to dělá a pak k nám přijel předvést tu závadu tady před naším technikem ,, . Chtěl jsem se zeptat jestli s takovým chováním auta máte nějaké zkušenosti nebo popřípadě radu co by to mohlo být. Děkuji Jozef Horňáček V autě je namontován systém STAG4 , řídící jednotka E8-67R-014903, reduktor E8-67R-014066, vstřiky E4-67R-010104, filtr E20-67R-010663, přípojka dálk. plnění E8-67R-011546, plynotěsná schránka E20-67R-010368 vše výrobní číslo 460019, nádrž GZWM v.č. 00017 – komponenty byly dodány vaší firmou do Brna firmě LPG Servis (ww.lpgservis.cz).
16.2.2011 8:02:38
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Stag 4 - problém škubání vozu
Dobrý den pane Horňáček. Váš problém se škubáním vozu jsem teď ráno konzultoval s majitelem montážní firmy, která zástavbu provedla. Bylo mi sděleno, že jste na pátek objednán na opravu. Doporučil jsem mu upravit parametry nastavení předvstřiku pro Mazdu . Nicméně, problém škubání může mít více příčin a bez důkladné diagnostiky nelze přesně stanovit další postup opravy. Navíc, z vašeho popisu závady, se jedná o sporadickou chybu, tedy nic trvalého. Tyto závady se hledají a odstraňují nejhůře. Nelze vyloučit ani závadu na motoru. Škubání za nižších teplot mohou způsobovat také svíčky a kabely. Neobstojí tvrzení, že je na benzín vše v pořádku! Plyn má vyšší oktanové číslo a je náročnější na zapalovací systém. Doporučuji tedy v první řadě vyměnit svíčky (nejlépe na jednopackové) a pak provést novou autokalibraci s následným programováním na silnici v dynamickém režimu. S pozdravem Ing.Pataky - technik


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací