17.2.2011 14:12:05
Jméno:
Pavel Předmět:
Mazda CX-7Dobrý den, v blízké době uvažuji o nákupu ojetého vozu a následné přestavbě na LPG u Vás ve Strakonicích. Zaujala mě Mazda CX-7 s přeplňovaným motorem 2,3l 191kW rv. 07-08 se stavem tachometru do 100tkm. Zajímal by mě Váš názor na přestavbu tohoto motoru, zda již máte nějaké zkušenosti, nutnost přimazávání ventilů, časová náročnost přestavby a cena přestavby se systémem STAG 300 PLUS (PREMIUM) s toroidní nádrží? Na různých internetových fórech jsem se dočetl o problému s propalováním ventilů při provozu na LPG u tohoto motoru. Prosím Vás o objasnění této závady a případně četnost této závady.
17.2.2011 15:25:27
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Mazda CX-7Dobrý den pane Pavel.
Tak předně, vozidlo Mazda CX7 je vozidlo s přímím vstřikem (nepleťte si ho s klasickým sekvenčním vstřikováním), není to tedy klasická zástavba LPG. Proto na systémy STAG 300 Plus nebo Premium zapomeňte. Benzínové vstřikovače jsou umístěné v hlavě válců, a proto se při provozu na plyn musí ochlazovat pravidelným vstřikem benzínu pro zamezení zničení vstřikovačů horkem. Na tyto motory jsou speciální soupravy a hotové programy od výrobců. Laicky řečeno, motor běží na plyn, ale podle algoritmu programu pravidelně podle zátěže přivstřikuje i benzín. Program je vhodný pouze na Mazdy evropské provenience (nikoli na Mazdy z USA) a v manuálním provedení řazení. (NE Automat) Důležitou roli hraje i motorkód vozidla. Montáž se provádí dva dny a cena u naší firmy je 45.000 Kč včetně DPH. Přimazávání není vyžadováno (není tam žádný podtlak) a navíc se jedná o částečně kombinovanou směs pohonu benzín-plyn. S pozdravem Ing. Pataky - technik