Dobrý den, zdravím Vás pane inženýre a předem moc chválím Vaše rady a informace na fórum. Zajímal by mě Váš názor a zkušenosti se zařízením LPG - STAG 4. Děkuji za odpověd.
Dobrý den pane Mázl. Děkuji za pochvalu, ta ale patří celému týmu firmy Autogas Centrum. Pracuji zde jako technik a tak využívám nabyté zkušenosti z provedených montáží naši firmy. Zařízení STAG 4 je redukovaná verze zařízení STAG 300 firmy Ac A.S. z Polska. Redukovaná ve smyslu, že zatímco zařízení STAG 300 lze použít pro 1-8 válcové motory - STAG 4 pouze pro 1-4 válcové. Tato redukce počtu válců má ekonomický smysl. Je zbytečné například pro 3 válcovou Fabii použít STAG 300. Řídící jednotka STAG 4 má menší rozměry než STAG 300. Algoritmy programů jsou téměř identické. Nejsou zcela stejné! Pro úplnost je nutné dodat, že STAG 300 Plus a její poslední verze 6.0.0.37 pracuje s vylepšeným software, který je vhodný zejména pro vozidla s citlivým OBD a „přeelektrizovaným“ systémem motoru. Výrobce myslel i na případnou výměnu STAG 4 za STAG 300 a proto vyrobil redukci pro tuto záměnu. Je málo případů, kdy jsme museli STAG 4 vyměnit za STAG 300. (Pozn. Pouze jeden případ za rok) Zařízení STAG 4 má velice přívětivé uživatelské rozhraní a po nastavení základních parametrů, autokalibraci a načtení benzínové a plynové mapy na silnici, je schopno automaticky řídit vstřikovače plynu. Provádí on-line kontrolu bohatosti-chudosti směsi. Porovnává časy vstřiků benzínu které generuje řídící jednotka benzínu s časy vstřiků řídící jednotky plynu na základě odezvy od lambda sondy (sond). Navíc umožňuje externí zásah a úpravy programu montážním pracovníkem podle individuálního posouzení chodu motoru na základě načtených hodnot testerem OBD. ( korekce) Všechny tyto vlastnosti, ho předurčují pro použití do 4 válcových vozidel s emisní normou do EURO 4. Mohu ho jen doporučit. S pozdravem Ing.Pataky - technik
AUTOGAS - CENTRUM, spol. s r.o.
Mail: info@autogascentrum.cz
Telefon: +420 383 324 912