Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - LPG - provozní teplota ...


23.2.2011 0:51:53
Jméno: Marek B. Předmět: LPG - provozní teplota ...

Zdravím vespolek, v prvé řadě chválím webovky a poměrně ucelený přehled LPG problematiky. Ale přiznám se, že vlastně jsem tady nikde nenašel jak to vlastně je s výhodou přestavby u aut, kde je předpoklad spíše popojížděk. Beru to tak, že LPG se přepne v okamžiku, kdy motor je na nějaké provozní teplotě ... co to znamená ?? Ujetí pár desítek metrů, stovek metrů, kilometrů ?? Je toto nějak zohlednit, je mě jasné že každý motor je jiný a i řídící jednotka asi vyhodnotí stav pokaždé jinak (pro ten který motor). Šlo by toto nějakým způsobem demonstrovat na takovém typickém autě, které si o LPG přímo říká, tedy Jeep Grand Cherokee model WK (2005 - ), motor PowerTech 4,7l V8 ... jak dlouho bude trvat než systém vyhodnotí a přepne na LPG ?


23.2.2011 7:29:19
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG - provozní teplota ...

Zdravím Vás taky pane Marek. Díky za pochvalu webovek. Kolem problematiky přepínání na plyn jsem už několikrát na fóru psal. Pokusím se je shrnout na vozidle Grand Cherokee, které patrně vlastníte. Jistě víte, že propan-butan má kapalnou substanci a pokud se nepoužije vstřikování kapalné fáze (např. Vialle), tak se musí odpařit v plynnou složku. Tento proces probíhá v reduktoru. Pro odpaření je nutné určité množství tepla (zpravidla minimálně 25°C) Toto potřebné množství tepla je reduktoru dodáváno chladícím (pro naše účely topným) systémem vozidla. Čím dříve se tedy tato voda ohřeje, tím dříve může dojít k přepnutí na plyn. Roli zde hrají určité podmínky: kde je umístěno teplotní čidlo v chladící soustavě (jak je daleko od objemového zdroje, jak je dlouhé vodní připojení na reduktor, /čidla jsou často umístěny přímo na těle reduktoru/), jak je v parametrech nastavena teplota pro přepnutí apod. U vašeho typu vozidla, tedy bude hodně záležet na montážní firmě, kam umístí reduktor, jak budou dlouhé přívodní hadice a jaká bude nastavená teplota pro přepnutí montážníkem. Pokud je možné zvolit optimální montáž (reduktor co nejblíže k teplé vodě) /bohužel z hlediska místa to ne vždycky jde/ tak by k přepnutí na plyn mělo dojít v rozmezí cca 500-1000 metrů. Důležitou roli muže hrát i umístění reduktoru v motorové části. Pokud bude vystavena studenému vzduchovému náporu, bude potřebovat více teplé vody k odpařování a doba pro splnění podmínky k přepnutí se pochopitelně prodlouží. Pozn. O přepnutí ještě rozhodují i nastavené otáčky. Lze nastavit přepnutí i ve volnoběhu (v parametrech nastavit nižší otáčky než je volnoběh daného typu motoru), častěji se používá nastavení otáček pro přepnutí nad 1600 ot/min. S pozdravem Ing.Pataky - technik




Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací