Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG - Toyota Yaris


24.1.2016 21:50:33
Jméno: Zdeněk Předmět: Toyota Yaris
Dobrý den. Vlastním Toyotu Yaris 1,0 r.v. 1999. Před třemi lety jsem si nechal auto předělat na LPG, systém elpigaz comfort + podtlakové přimazávání ventilů. Při montáži jsem měl najeto 100 tis km. Na LPG jsem najel 60 tis km pratkticky bez problémů a nyní se mi při jízdě rozsvítila kontrolka motoru a auto jelo na tři válce i na benzín. Vyzkoušel jsem co se dalo a konečný verdikt ztráta tlaku na 4-tém válci. S největší praděpodobnośtí výfukové ventily. O problémech s ventily při přestavbě na LPG jsem věděl, jen jsem myslel že najedu o něco více kilometrů. Chtěl jsem se zeptat jestli jste se s tímto problémem u tohoto auta setkali a kde bych měl hledat chybu a možná vylepšení ochrany motoru.
Přimazávání ventilů mám nastaveno na jednu kapku co 5-6 sekund ale někde na internetu jsem se dočetl, že tyto motory při vyšší zátěži nemají podtlak, tak vlastně nepřimazávají a jelikož je čtvrtý válec "nejdál" tak to odnese nejdříve.

Nejlevnější a hlavně nejrychlejší opravou byla pro mě výměna celého motoru a ten starý se teprve chystám rozebrat a zjisit co se stalo. Auto mám od novoty s pravidelným servisem tak si myslím, že je na vině přestavba na lpg (i když je pravdou, že je to 17 let staré auto).

Děkuji za radu a i přes tyto problémy jsem fandou LPG.
25.1.2016 14:20:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Toyota Yaris
Dobrý den, jsou známy i případy, kdy došlo k poškození ventilů u vozidel, provozovaných jen na benzín, nicméně u vozidel přestavěných na LPG může dojít k poškození ventilů, když je směs LPG chudá neboť u chudé směsi dochází k výraznému nárůstu teploty hoření. Je též známo, že ve vyšší zátěži (vyšších otáčkách) při otevřené škrtící klapce klesá podtlak v sacím potrubí a tudíž použití podtlakového systému u vozidel s maloobjemovými motory, které využívají vyšší pásma otáček, nemusí být nejvhodnější. Základem bezproblémového provozu vozidla přestavěného na LPG je v první řadě správné seřízení dávkování LPG v celém rozsahu otáček a výkonu a dále zvolit správný systém ochrany ventilů s ohledem na provozní podmínky vozidla.


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací