11.9.2016 17:07:15
Jméno:
Martin Předmět:
ochrana ventiluZdravím
Mám dotaz, nechápu správnou funkci prostředků, které mají chránit ventily. Např. Valve protector. Jedná se mi o to, že 90% poškozených ventilů jsou výfukové, ale nechápu jakým způsobem ochrání prostředek výfukové ventily, když směs valve protector je vstříknuta při sání LPG poté zažehnuta a ve formě spalin odchází pryč z válce.
Pak ještě jedna otázka, to že špatné naladění má negativní vliv na teplotu výfukových plynů (chudá směs) a její dohořívání právě při otevřeném ventilu je neoddiskutovatelný fakt, nic méně nechápu jakým způsobem tyto prostředky snižují teplotu při spalování lpg. Jeden z problémů LPG je právě jeho vyšší teplota hoření cca 150 stupňů a z fyzikálního hlediska nechápu snížení teploty díky přívstřiku valve protector.
12.9.2016 8:46:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ochrana ventiluDobrý den, na začátek jen malé upřesnění – Valve Protector je zařízení pro dávkování aditiva. Aditivum, které je zařízením Valve Protector dávkováno, je nehořlavá kapalina (účinnou látkou je draslík), která ulpívá jak na sacích tak výfukových ventilech, kde tvoří ochrannou vrstvičku. Tato ochranná vrstvička omezuje mechanické opotřebení ventilů. Účinnost prokazují testy provedené německým TÜV, ale i samotná praxe. Velmi pozvolným odpařováním aditiva pak dochází k mírnému ochlazování ventilů. Co se týká teploty hoření – teplota hoření stechiometrické směsi LPG se vzduchem je o cca o 50 °C vyšší než teplota hoření benzínu. U chudé směsi pak v případě LPG může dojít k navýšení teploty až o 300 – 400 °C. Proto je důležité při pravidelných prohlídkách nechat zkontrolovat správné dávkování LPG v celém rozsahu výkonu motoru.