13.3.2011 18:39:47
Jméno:
Josef Netočný Předmět:
Škobrtnutí motoru Dobrý den ,
mám čerstvě namontované LPG Vaší firmou(Honda HR-V 1,6 77kw Stag 4) teprve ho zajíždím cca 1500km, ale stále řeším problém, že při prvotním sešlápnutí plynu na volnoběh dojde na LPG k takovému , nazval bych to škobrtnutí motoru lehké vynechání a pak problafnutí . Dělá mi to potom problémy při rozjíždění , musím si na to dávat pozor. Měnil jsem svíčky , kabely , hlavu a palec rozdělkovače ,ale je to pořád stejný.
Na benzín tento problém nepociťuji , tudíž mi to v každém servisu svedou na LPG. Dotaz zní : může hrát v tomto případě roli větší vzdálenost rozdělovače(hadiček) od vstřikovačů či rozílná délka hadiček. cca 30,28,26,24cm. Popřípadě pokud jste se již s tímto problémem setkal, nebo byste měl nějaký nápad co bych měl ještě prověřit rád si nechám poradit, než k Vám pojedu na první kontrolu . Děkuji za odpověď .
13.3.2011 19:30:59
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Škobrtnutí motoru Dobrý večer pane Netočný. Vámi popsaná závada je s největší pravděpodobností způsobena poklesem tlaku v reduktoru. Pokud se podíváte do servisní knížky, tak se dočtete, že první bezplatná kontrola po montáži je právě zaměřena na možný pokles tlaku. U některých montáží se to může projevit i dříve než u předepsaných 2-3 tis. najetých km. Vysvětlení je velice prozaické. V reduktoru jsou pryžové součásti (membrána, těsnící kroužky atd.) které po prvotním styku se směsi propan – butan mění své mechanické vlastnosti. (natáhnou se, změknou apod.) Tento jev nastává cca do 2-3 tis. km na LPG a pak se tyto vlastnosti ustálí. Vlivem těchto změn, dochází ke snížení tlaku který je nutno u první servisní prohlídky donastavit. Pokud se vám závada projevila dříve, objednejte se na kontrolu hned a nečekejte na již zmíněných 3000 km. S pozdravem Ing.Pataky - technik