9.6.2017 7:53:48
Jméno:
Kirschner Předmět:
ztrácí se chladicí kapalinaDobrý den, po přestavbě auta (BMW 318i) na LPG (AC STAG) řeším neustávající dolévání chladicí kapaliny. Z počátku, po tlakové zkoušce v servisu (ne LPG) byly zjištěny úniky z hadic a přírub na reduktoru. Toto bylo v rámci záruky odstraněno (po několika nepříjemných rozhovorech s LPG dílnou), nicméně problém se tímto omezil, ale neodstranil. Od té doby jsem nechal tlakovou zkoušku udělat dvakrát a mechanik mého servisu mě ujistil, že k úniku nikde viditelně nedochází. Těsnění pod hlavou a vše okolo bylo děláno více než půl roku před přestavbou a době do přestavby bylo vše naprosto bez problémů. Olej nevykazuje známky přítomnosti chladicí kapaliny.
Je možné, že kapalina proniká membránou redukturu a následně odchází s plynem do motoru? Pokud ano, lze to nějak zjistit (pro případnou další reklamační diskuzi v LPG dílně)?
Případně jiný nápad, kde hledat problém?
Děkuji za odpověď.
9.6.2017 8:31:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ztrácí se chladicí kapalinaDobrý den, připojení reduktoru do chladící soustavy vozidla je jediné místo, kde se při montáži LPG zasahuje do chladícího systému vozidla – zde byl, jak píšete, únik odstraněn. Pokud by byla poškozená membrána reduktoru docházelo by naopak k průniku plynu do chladící kapaliny (tlak plynu je vyšší než tlak chladící kapaliny) a plyn by byl cítit z expanzní nádobky chladící kapaliny. Pokud tomu tak není je třeba pro zamezení úniku provést důkladnou prohlídku celého chladícího systému.