14.7.2017 0:48:53
Jméno:
Radomír Stecker Předmět:
fabia II. 1,4 16 V problém palivovým čerpadlemDobrý den,
mám problém palivovým čerpadlem - často se stává, že nemůžu napoprvé nastartovat- řeším to tím, že někoiikrát otočím klíčkem a nechám rozběhnout čerpadlo a pak nastartuju. nejčastěji se problém se startem projevuje teďˇv létě kdy se auto na plyn přepíná téměř hned. Pokud chvíli jezdím na benzín, tak se starty zlepší.
Chci se zeptat - mechanik mi tvrdí, že při provozu na lpg palivová čerpadla odchází velmi často.(životnost cca 3 roky) Dá se tomu nějak předejít? Co na čerpadlech odchází - ložiska? čerpadlo běží neustále, nebo se po přepnutí na plyn vypíná?
14.7.2017 7:55:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: fabia II. 1,4 16 V problém palivovým čerpadlemDobrý den, příčinou problému se startováním nemusí být jen benzínové čerpadlo, ale i seřízení LPG systému. Na vině špatných startů mohou být i korekce, které benzínová řídící jednotka provedla na základě signálu od lambda sondy při jízdě na LPG, kdy směs nebyla optimální. Tyto korekce jsou pak používány při startu a směs benzínu tak není optimální a to způsobuje problémy při startování. Při přestavbě na LPG se nezasahuje do okruhu benzínového čerpadla a benzínové čerpadlo se po přepnutí na LPG neodpojuje. Proto se v návodu pro používání LPG systémů uvádí, že je nutné v benzínové nádrži vždy udržovat dostatečné množství benzínu (vzhledem k malé spotřebě benzínu – pouze na starty a ohřátí na teplotu přepnutí) postačí ¼ nádrže. Pokud se vozidlo s LPG systémem dlouhodobě provozuje s minimálním množstvím benzínu v nádrži, není benzínové čerpadlo dostatečně chlazeno a může dojít k jeho poškození. Doporučuji proto nějakou chvíli jezdit jen na benzín a pokud jízda i starty budou ok, lze vyloučit vadu benzínového čerpadla a pak navštivte LPG servis, kde provedou diagnostiku a systém seřídí případně provedou jeho opravu. Pokud budete chtít Váš problém odstranit objednejte se u nás na tel. 606659530.