Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Zbytek plynu v sání - špatné starty


27.8.2017 12:41:22
Jméno: Václav Předmět: Zbytek plynu v sání - špatné starty
Dobrý den. Asi před rokem jsem nechal udělat přestavbu na Audi A6 2.4 V6 - rok 2002 - systém AC Stag. Již od začátku byl problém se špatnými starty po vypnutí motoru když auto běželo na LPG. Při pokusu potom nastartovat auto točilo cca 5 vteřin a špatně i "chytalo". Pán, který přestavbu dělal pracuje v tomto oboru již od prvopočátku přestaveb LPG a říkal, že se s tím ještě nesetkal a že neví co s tím. takto mi auto předal při zhotovení přestavby. Dokonce říkal, že přestavoval stejné auto a tento problém tam nebyl. Bylo mi doporučeno před vypntím motoru manuálně přepnout tlačítkem na benzin tzn. vypnutí celého systému a po nastartování opět zmáčknout tlačítko a zapnout systém. Ano toto funguje - pokud před vypnutím motoru vypnu systém a auto běží na benzín tak potom normálně nastartuji. Toto je ale dosti otravné, zvláště když má systém fungovat jako automatika. Po pár měisících provozu systém začal zlobit když jsem dojel na křižovatku a sundal nohu z plynu tak po chvíli začaly z ničeho nic skákat a pulsovat otáčky - z min. na třeba 1300ot. S tímto problémem se mechanik taky neuměl vypořádat a tak mně tam nahrál nějaký program, že se při volnoběhu automaticky systém přepína na benzín - tzn. na křižovatce a všude kde stojím a nemám nohu na plynu tak se auto přepne na benzín - toto samozřejmě vyřešilo problém i se špatnými starty. Ale pro mě to není ideální řešení - při popojíždění v kolonách a práci se spojkou kdy jde auto na volnoběh se neustále auto přepíná z LPG na benzin a ikdyž přepínání je řízeno řídíci jednotkou tak dojde i ktomu, že se např. systém začne přepínat na benzín ale já třeba znovu zařadím rychlost, otáčky stoupnou a hned se přepíná LPG - při tomto cítím i jak auto cuká - no prostě ani motoru toto nesvědčí. Nehledě na to, že při neustálém přepínání na benzín mám větší spotřebu benzínu - zvláště u 2.4 motoru. Mechanik mně řekl, že ty dlouhé starty jsou pravděpodobně způsobené tím, že v sání zůstáva zbytek plynu a při následném startu na benzín to dělá paseku.
Proto se obracím na vás jestli jste se s tímto už někdy setkali a jak by se tento problém dal odstranit. Hlavně nevěřím, že je to neřešitelný problém. Předem děkuji za rady a tipy.
28.8.2017 12:18:30
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zbytek plynu v sání - špatné starty
Dobrý den, příčinou špatných startů je většinou nesprávné složení palivové směsi LPG. Bude tedy nutné provést diagnostiku, zkontrolovat správnou funkci LPG komponent a zkontrolovat plynovou mapu. Na základě výsledku diagnostiky provést příslušné úkony (výměnu či repasi a seřízení vstřikovačů ….) včetně seřízení LPG mapy ve všech jízdních režimech. LPG je díky vyššímu oktanovému číslu hůře zapalitelný než benzín, a proto má vyšší nároky na bezvadnou funkčnost zapalovací soustavu. Kolísání otáček ve volnoběhu a pocukávání při mírné akceleraci pak může mít na svědomí právě zapalovací soustava i když při provozu na benzín je vše ok. Pro odstranění závady se můžete objednat u nás na tel: 606 659 530.


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací