Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG - LPG korekce


21.5.2018 14:46:30
Jméno: Jan Dvořák Předmět: LPG korekce
Dobrý den, mám dotaz ohledně LPG korekcí. Vůz Passat 1.8T 110kW, 160tkm, STAG 4 QBox, 20tkm/2 roky - montáž od Vás. Potkal mne problém se studenými starty na benzin (zde často zodpovídaný problém). Auto startuji někdy 3-5x než chytne - pak ok. Když odstavím LPG, tak na benzin jezdí auto bez problémů. Chápu, jak jsem se zde dočetl, že se "hnuly" LPG korekce a je potřeba zajet na seřízení. Nerozumím však tomu, co tento stav způsobí a proč se jednotka LPG "nenaučí" opět ty "dobré" korekce.

Mé otázky jsou:
1. mohly se korekce rozhodit kvůli výměně váhy vzduchu za novou před 2 měsíci? (od té doby jsem zaznamenal větší výkon/menší spotřebu- cca1l/100km)
2. co jsem zde vyčetl, ECU (řj motoru) není jakkoli spojena s řj LPG. Pouze "sleduje" chování motoru na LPG a jelikož si myslí, že je to benzin, upravuje si benzinové korekce. Proč to samé nedělá řj LPG?
3. existují tedy adaptabilní LPG jednotky a STAG 4 k nim nepatří?
4. je potřeba (jak občas čtu) preventivně semtam najet v jednom kuse (třeba 50km) na benzin aby LPG nedělalo problémy? (to by však potvrzovalo, že LPG jednotka je částečně adaptabilní)
5. zásadní otázka pro mne je to, že pokud po rozhození LPG korekcí stačí jejich srovnání či znovunastavení, neřeší to přeci důvod proč se rozhodily a přijde mi to stejné jako ošetřit si kuří oko, ale nosit stále boty které tlačí...

Měl jsem od Vás LPG přestavbu již na předchozím Passatu 1.8 92kW, STAG 3 po dobu 8 let/100tkm bez jediného nutného zásahu. Při revizi vždy ok.
Jsem si vědom mnoha otázek, snažil jsem se to co nejvíce zpřehlednit. Určitě si nestěžuji, jsem s Vaší prací vždy spokojen a auto jinak na LPG jezdí bezvadně. Chci jen pochopit vlivy, které zapřičiňují tento stav a případná prevence abych nemusel nechávat seřizovat LPG každou chvíly. A to povede k ještě větší spokojenosti :)

Moc děkuji za Váš čas a trpělivost
Hezký den
Jan Dvořák
22.5.2018 7:35:00
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG korekce
Dobrý den, výměna váhy vzduchu mohla ovlivnit složení směsi a vlivem toho nastaly problémy se startováním. LPG systém pracuje na principu „Master – Slave“, kdy benzínová řídící jednotka zůstává hlavní řídící jednotkou a z toho vyplývá, že. LPG řídící jednotka nemůže zasahovat do činnosti benzínové řídící jednotky. Řídící jednotka plynu pouze upravuje vstřikovací časy plynových vstřikovačů tak, aby eliminovala rozdíly ve vlastnostech LPG ve srovnání s benzínem, aby řídící systém motoru (benzínová řídící jednotka) nepoznala, že motor pracuje na jiné palivo. Pokud všechny komponenty LPG systému pracují správně a nastavení (plynová mapa) bylo provedeno pečlivě není potřeba přepínat a jezdit „semtam“ na benzín. Během provozu dochází k opotřebení zejména nejnamáhanějších komponent LPG (vstřikovačů a reduktoru.) a jejich nesprávná funkce může mít za následek nesprávné složení směsi. Proto doporučujeme pravidelnou kontrolu správné funkčnosti komponent LPG soustavy a plynové mapy nejlépe při roční revizi.


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací