6.8.2018 19:34:31
Jméno:
Ladislav Předmět:
Přestavba přímovstřikového motoruDobrý den, mezi přestavbou mpi a přímovstřikového motoru o stejném počtu válců je rozdíl v ceně u stejného výrobce cca 11000 Kč a více. Předpokládám, že nádrž, reduktor i vstřikovače jsou stejné, rozdíl tedy bude v ŘJ? ŘJ se dodává přesně podle modelu vozu, r.v. a kódu motoru a je zřejmě nastavena již z výroby. Znamená to tedy, že již nelze dodatečně nastavit např. bohatost směsi a ŘJ se v průběhu životnosti již neseřizuje? Je vyšší cena dána opravdu jen složitostí řídící jednotky? Děkuji za odpověď.
7.8.2018 7:42:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přestavba přímovstřikového motoruDobrý den, aby výrobci vozidel splnili platné emisní normy, používají různé strategie řízení vstřikování a spalování paliva a používají hardwarově různé řídící jednotky s různými softwary. Proto má každý výrobce LPG systémů ve své nabídce pro přestavby motorů s přímým vstřikováním paliva několik hardwarově odlišných řídících jednotek a vydává seznam odzkoušených vozidel, která lze přestavět na LPG s konkrétními komponenty (řídící jednotka, reduktor, vstřikovače, sensory). Tyto komponenty jsou voleny tak, aby plně pokryly požadavky použité benzínové strategie. Do plynové řídící jednotky se pak nahraje firmware a software vytvořený pro konkrétní vozidlo konkrétního výrobce, modelu, objemu motoru, výkonu, kódu motoru a typu benzínové řídící jednotky. Přestavba pak musí být provedena přesně podle montážního návodu pro konkrétní vozidlo. To vše se odráží v ceně přestavby. Po provedené přestavbě se pak provede seřízení plynové mapy (bohatosti směsi) za jízdy. Plynovou mapu je potřeba při pravidelných servisních prohlídkách zkontrolovat případně upravit.