8.8.2018 10:55:16
Jméno:
Zdeněk Hluchaň, Bc. Předmět:
Kontrolka motoru MIL. Dobrý den.
Ze zkušeností, které mám u vozidel je problém ve snížené účinnosti katalyzátoru, který je způsoben úbytkem aktivní hmoty v místě vstupu výfukových plynů. Hlavně jde o keramické katalyzátory, které nejsou vhodné na provoz LPG. Pomůže jen odstínění lambda sondy, která je za katalyzátorem. Nádstavce na lambdu se prodávají za cenu do 1000,-Kč dle materiálu. Mám zkušenost, že to funguje na 100 %. Problémy mají hlavně značky Suzuki, Kia, Subaru apod.
První lambda sondy je zodpovědná za správný poměr směsi vzduchu a paliva a je velice důležitá pro správný chod motoru. Druhá lambda sonda se nachází za katalyzátorem a zjišťuje, zda katalyzátor plní správnou funkci. Je měřen rozdíl vlastností výfukových plynů mezi oběma sondami. Pokud budou naměřeny shodné hodnoty výfukových plynů, řídící jednotka dostane signál o tom, že je katalyzátor nefunkční. Řídící jednotka to vyhodnotí jako chybu a na přístrojové desce se rozsvítí kontrolka motoru Check.
Adaptér odstíní lambda sondu tak, že posune lambda sondu dál od přímého průtoku výfukových plynů. Řídící jednotka si myslí, že se mezi lambdami nachází omezení ( katalyzátor ). Výsledkem je, že kontrolka už nesvítí a motor funguje jak má, spotřeba i emise jsou OK. Doufám, že to někomu. Hezký den všem. Zdeněk
8.8.2018 12:29:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kontrolka motoru MIL. Dobrý den, řešení, které zde zmiňujete je uvedeno v platné metodice ministerstva dopravy jako nelegální a vozidlo s takovou úpravou neprojde měřením emisí a STK! Kontrolní technici SME a STK jsou povinni u výfukového systému kontrolovat jeho těsnost a úplnost (zjevně chybějící katalyzátory, EGR, DPF….) viditelná poškození trhlinky zejména kolem lambda sond (nepřípustné je upevnění prostřednictvím různých mezikusů apod.), těsnění přírub a spojů, upevnění tepelných štítů a zjevné nepřípustné modifikace (např. montáž sportovních tlumičů).