Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG - Martin


3.2.2019 22:46:35
Jméno: Smoček Předmět: Martin
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího stavu v suovislosti s korekcemi a lambdami. Při provozu na benzín dlouhodobá i krátkodobá korekce OK, lamda před katem osciluje od 0,1 do 0,75 V a její hodnota je na 1, lambda za katalyzátorem je na 0,7-0,8 (na volnoběh je hodnota 0 a při akceleraci 0,9). Tedy na benzín je vše jak má. Při jízdě na LPG je vše úplně stejné až na lambdu za katem, ta má hodnotu 0,05V, tedy je tam moc kyslíku (chudá směs). Má otázka je proč? Říkám si, je to chudé, tak jsem na LPG mapě přidal. Ovšem k ničemu to nebylo. Dlouhodobá korekce se mi nastavila na -10 a lambda před katem=1 a na lambdě za katem jsem mel zase 0,05 V. Proste se to chová jakoby LPG k dokonalému spalování potřebovalo méně kyslíku. V podstatě, abych tento problém vyřešil, musel bych upravit mapu v ECU. ještě jednou podotýkám, že na benzín je vše v naprostém pořádku. Mockrát děkuji za radu.

Martin
4.2.2019 10:48:32
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Martin
Dobrý den, u většiny vozidel (existují však výjimky, kdy je tomu naopak) platí, že pokud je dlouhodobá korekce při jízdě na LPG – 10, je směs příliš bohatá a benzínová řídící jednotka se snaží na základě signálů lambda sond směs LPG ochudit. Bude tedy potřeba připojit LPG systém k diagnostickému programu a zkontrolovat plynovou mapu, a to i za jízdy ve všech režimech a podle korekcí případně provést úpravu nastavení.


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací