Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG - spotřeba


21.4.2011 21:07:46
Jméno: Jakub SALAVA Předmět: spotřeba

Dobrý den, jelikož jsem byl s Vaší radou z minulosti velice spokojený, rád bych se na Vás opětovně obrátil. Nechal jsem si nainstalovat do vozidla ŠKODA Felicia 1,3 MPi, r.v. 1997, naj 205 000 km, výk. 40kW, řídící jednotka BINGO S, s centrálním směšovačem, nyní najeto 211 000 km. Spotřeba na benzín je cca. 8l/100km, ale na plyn je spotřeba již 10l/100 km (vše město). Rád bych se zeptal, zda-li je rozdíl spotřeby takto razantní, nebo by bylo potřeba systém nechat nějak seřídit, jelikož mi v servise bylo řečeno, že si celý systém tzv. "sedne" (řěčeno při instalaci). Je mi jasné, že na celý systém, včetně spotřeby, má vliv i stav motoru. Na začátku jsem však měl spotřebu okolo 8-9 l/100 km. V servise, kde mi zástavbu prováděli, řekli, že je vše v pořádku. Proto se na Vás obracím s žádosti o radu. Předem děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů.


22.4.2011 7:57:03
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: spotřeba

Dobrý den pane Salava. Jsem rád, že Vám naše poradenství už pomohlo. Problematika spotřeby je věčné téma. Ovlivňuje ji mnoho faktorů. Pod konstatováním tzv. „sednutí“ systému, se rozumí ustálení mechanických vlastností pryžových částí reduktoru (membrán, těsnících kroužků apod.) Tyto části po prvním kontaktu s plynem mění své mechanické vlastnosti - pružnost, elastičnost, roztažnost. Tyto změny se ustálí po cca 1500-3000 km a proto je v některých případech nutné opětovné doseřízení tlaku. Vlivem těchto změn, dochází k poklesu tlaku. Může to být jedna z příčin, nárůstu spotřeby. Nezanedbatelným faktorem je i čistota plynu, který v současné době vykazuje nižší kvalitu (poměr propan-butan, mechanické nečistoty atd.) Obecně je nárůst spotřeby u sekvenčního vstřikování cca 10-15% . U systému, řízeného krokovým motorkem (jako ten Váš Bingo S) může být nárůst až 10-20% . Je to dáno elektromechanickými vlastnostmi elektromotorku. Ten velice citlivě reaguje na nečistoty plynu (polymery) zadrhávání, zpoždění apod. Nechte si zkontrolovat svíčky a kabely. Uspokojivé parametry, které vyhovují pro benzín, nemusí nutně vyhovovat pro plyn. Zde jsou kladeny vyšší nároky. S pozdravem Ing.Pataky - technik




Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací