21.5.2019 7:21:21
Jméno:
Erich Předmět:
lpg startyjá jsem tež musel párkrát přepínat,na diagnostice našli 1 zalepený vstřikovač(repase 1500)a všechny kabely od svíček probíjely,po výměně mám klid ale spotřeba stoupla z 8 na 12litrů lpg!!! a po sundání víka hlavy samý karbon a podezření z podpálených ventilů což může být pravá příčina,další auto na LPG si už asi rozmyslím
21.5.2019 8:37:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg startyDobrý den, škoda že neuvádíte, jaký LPG systém, v jakém vozidle máte namontován, zda byl prováděn pravidelný servis LPG zařízení a pokud výrobce vozidla předepisuje i kontrola vůlí ventilů. To, že nefunguje jeden vstřikovač a že zapalování není v pořádku jste musel poznat na nepravidelném chodu motoru. Když v předmětu Vašeho dotazu uvádíte LPG starty, dovozuji, že jste měl problémy se studenými starty na benzín. Ty jsou způsobeny špatným složením směsi při jízdě na LPG, a to může být právě jednou z příčin nadměrného vzniku karbonu. Další příčinou vzniku karbonu může být nedokonalé spalování vlivem špatných zapalovacích kabelů – LPG je hůře zapalitelné než benzín a vyžaduje bezvadnou funkci zapalovací soustavy. Co se spotřeby týká je spotřebu LPG vždy porovnávat se spotřebou benzínu za, pokud možno, stejných podmínek (stejná trasa, stejný způsob jízdy….). Spotřeba LPG by měla být o cca 10-15% vyšší než spotřeba benzínu (LPG má jiný měrný obsah energie). Neuvádíte, zda byla, po repasi vstřikovače a po výměně zapalovacích kabelů, provedena kontrola plynové mapy jízdní zkouškou. Základem pro dlouhodobý a bezproblémový provoz vozidla s LPG je dodržování servisních intervalů jak vozidla, tak i LPG systému.