Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)


7.10.2019 19:37:09
Jméno: Standa Předmět: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)
Dobrý den,
prosím o radu.
Mám VW GOLF 1.6 MPI (75kw), r.v. 2007 se systémem Landi Renzo Omega (typ reduktoru Landi Renzo IG1), který byl na automobil instalován ve stejném roce.

Vůz jsem kupoval před rokem s najetými 162000km. Nyní má 177000km a při provozu na LPG začalo docházet k tomu, že se v průběhu jízdy na pár sekund rozbliká kontrolka motoru, poté tato kontrolka zhasne, ale v zápětí se rozsvítí kontrolka ESP. V momentě, kdy kontrolka motoru bliká je cítit, že motor jde nepravidelně, což se mi jevilo jako možný problém se vstřikovači.

Jako první jsem se tak rozhodl pro preventivní výměnu filtrů kapalné + plynné fáze. Především filtr kapalné fáze v elektromagnetickém ventilu byl hodně zanesený.

Po této výměně filtrů mi ale vůbec nejde systém přepnout na LPG. Resp. systém začne okamžitě signalizovat prázdnou nádrž, pískat a přepíná zpátky na benzín, i přes to, že plynu je v nádrži dostatek a ventil na nádrži je také otevřen.

Mohli byste mi poradit:
1) Co by to mohlo způsobovat výše popsaný problém s nepravidelným chodem motoru (pouze na LPG).
2) Co by mohlo způsobit, že systém nejde přepnout na LPG? Filtry jsem objednal stejné, pouze u filtru plynné fáze jsem místo původní papírové vložky zvolil filtr s polyesterovou vložkou.

Díky za reakci
Standa
8.10.2019 7:37:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)
Dobrý den, ad 1) nepravidelný chod motoru může být způsobován opotřebovanými plynovými vstřikovači (v případě výměny doporučuji vyměnit všechny vstřikovače najednou) nebo závadou v zapalovací soustavě – plyn má vyšší teplotu zapálení než benzín a vyžaduje bezvadnou funkci zapalovací soustavy. Doporučuji tedy zkontrolovat i správnou funkčnost komponent zapalovací soustavy.
Ad 2) Nejrychlejším způsobem, jak zjistit závadu je připojení k diagnostickému programu, kde je možné vyčíst mimo jiné i tlak plynu a přezkoušet správnou funkci jednotlivých komponent LPG soustavy. Pokud plynová řídící jednotka nemá signál o dostatečném tlaku v plynové soustavě nepřepne na plyn. Příčina může být např. v netěsnosti po výměně filtrů (byl by cítit zápach plynu) nebo může být závada v elektroventilu – např. zanesené jadérko, závada v elektroinstalaci…


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací