19.11.2020 10:37:16
Jméno:
Tomáš Předmět:
Fiat Tipo 1,4 T-jet LPG z tovarneDobrý deň prajem,
riešil som presne tento istý problém vo fiate Bravo II s motorizáciou 1,4 16V, 66 kw. Podľa informácii ktoré mám, tento problém u fiatu spôsobuje posunutie máp v RJ motora, spôsobené dlhodobým jazdením na LPG ( vyššie oktánové č. LPG). Jediné čo pomohlo bolo, keď mi v jednom LPG servise na základe ich skúseností mierne posunuli spaľovanie smerom do chudobnejšej zmesi. Toto naozaj pomohlo a od tej doby auto naozaj štartovalo na jednotku. Musím tiež však poznamenať fakt že napriek ubezpečeniu v servise že takéto nastaveniu motoru neublíži, po 100 000 km najazdených na LPG, došlo k podpáleniu výfukového ventilu na 4. valci. Toľko moja skúsenosť ...
19.11.2020 12:28:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Fiat Tipo 1,4 T-jet LPG z tovarneDobrý den, k otázce bohatosti směsi bylo již na tomto fóru napsáno mnoho. K posunu benzínové mapy dochází vlivem nesprávného složení LPG palivové směsi. Je třeba správně diagnostikovat, čím je to způsobeno. K posunu plynové mapy může dojít např. vlivem špatného nastavení nebo změny tlaku reduktoru, plynových vstřikovačů z důvodu jejich opotřebení atd.. Pokud má LPG systém dlouhodobě a spolehlivě fungovat, je nutné vždy 1x za rok (např. v rámci kontroly těsnosti LPG systému tzv. revize) nechat zkontrolovat plynovou mapu dle benzínových korekcí a v případě nutnosti včas opravit plynovou mapu nebo zjištěné závady. U těchto motorů Fiat vždy používáme některý způsob ochrany ventilů.