26.6.2011 20:56:33
Jméno:
Libor HAVLAS Předmět:
ŠKODA OCTAVIA ,1.6 74Kw, r.v. 1999Dobrý den, předem chválím FÓRUM, jen bych doporučil rozdělení do TÉMAT třeba podle značky nebo problému :)
Ale proč píšu, ne abych radil ale žádal o rady. Koupil jsem od svého otce OKTÁVKU, 1999, 1.6 74kW, 120 000 km.
Je v ní 3 roky LPG AGC 01-11, myslím že od vaší firmy, neboť na dokladech je AGC Strakonice. Ale montované to bylo v http://www.autoalternativ.cz/. Pravidelné servisy ŠKODA a revize LPG tam kde byl montován. S autem mám najeto sice jen 1000 km, ale už mám pár otázek :) Jinak to že je trošku línější neřeším, je to oktávka v kombíku se slabím motorem.
Takže:
1) co znamená to označení AGC 01-11? O jak dobré zařízení se jedná? (stálo 30 000kč) nádrž STAKO - Polsko?
2) palivoměr LPG ukazuje všechny kontrolky po natankování, ale během jízdy se stává, že ukazuje špatně (pořád plná), ale jakmile dojde LPG tak pípá a ukazuje červeně. Někdo mi říkal, že se palivoměrem nemám řídít, že časem budu vědět kolik najezdím na nadrž, jiní zase že to je závada opravitelná. Také mě zajímí jestli jak dojde LPG tak se automaticky přepne na benzín? A jestli to pípání a červená kontrolka znamená to přepnutí na benzín, nebo rezervu LPG, popřípadě kolik mi ještě zbývá? Nádrž TOROID 47L.
3) při prvním startu (studený) se často stává, že motor chytne asi jen na 3 válce (cukání, kolísání otaček, nepravidelný chod), po lehkém přidání se to spraví. Ty studené starty jsou na BENZÍN. Ale teplé starty, kdy motor ještě nevychladl tak asi startuje na LPG, ale nechytá na poprvé. Chytne až na podruhé s přidáním plynu. Loni měněny svíčky a kabely, ale na ty svíčky se chystám podívat zda tam je to co má být a ne LPG svíčky :) Mám doporučeny BRISK DR15YPP-1.
4) volnoběh je za chodu jak na BENZIN tak LPG kolísavý, lítá nahoru a dolů tak o 100 ot/min. Docela to někdy i dost vadí.
5) trochu LEGISLATIVY: mám nádrž v rezervě, zvedlé dno na výšku plnohodnotné rezervy a tudíš mi v kufru nevadí, ale je dno výše. Mám v plánu to ještě snížit tak, že tu rezervu vyměním za dojezdovou nebo lepící sadu s kompresorem. Je to podle zákona možné?
Moc se těším a děkuji na Vaše odpovědi a názory.
Přeji krásný zbytek dne
S pozdravem
Havlas Libor
28.6.2011 7:22:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: ŠKODA OCTAVIA ,1.6 74Kw, r.v. 1999Dobrý den pane Havlas. Děkujeme za kladné hodnocení našeho fóra. Plánujeme určité rozšířené možnosti poradenství.
1./Označení AGC 01-11, je seznam určitých druhů vozidel (tzv.typovka) schválených pro zástavbu zařízení LPG firmou Autogas Centrum a jejími akreditovanými partnery za přísně stanovených podmínek. Z toho vyplývá, že se nejedná o zařízení LPG, ale o seznam vozidel patřících do některé z kategorií možných zástaveb. 2. / Máte špatně seřízený (nastavený) ukazatel stavu hladiny v programu zařízení. Když v nádrži dochází plyn, rozsvítí se červená kontrola rezervy. Množství plynu na dojetí určité vzdálenosti lze programem nastavit. Pokud v nádrži už není žádný plyn, systém přepne na provoz benzín. 3. /Studené starty lze odstranit pouze po diagnostice závady. Když čtu Váš výpis všech závad, napadá mě jediné řešení: Vzhledem k počtu najetých km, udělat komplexní mechanickou prohlídku zařízení, zejména vstřikovačů, kabelů, svíček a provést novou kalibraci zařízení s posledním firmwarem. Používejte svíčky předepsané výrobcem vozidla. 4. / Příčiny kolísání otáček mohou být různé. Opět doporučuji diagnostiku. Vaši poslední otázku ohledně rezervy jsem nepochopil. S pozdravem Ing.Pataky - technik