2.10.2023 1:29:01
Jméno:
Roman Předmět:
Fiat Tipo T-JET 2017,tovarni LPG,100.000kmDobry den
Mam s autem tento problem. Pro tekouci vodni pumpu jsem letos v lednu spolu s ni nechal udelat i rozvody,vymena oleje,svicek,obou LPG filtru. Pote se na aute sporadicky pocala objevovat zavada,obcas se behem provozu na LPG preplo na benzin,docasne blika kontrolka motoru.Diagnostika,chyba zapaleni,libovolny/jakykoliv valec.Behem dvou tri mesicu jsem prilis nevysledoval,kdy a jak presne,pote jsem dva mesice marodil a nejezdil.Pro jizdu na LPG bylo nutne vypnout motor a znovu nastartovat.Jinak starty,jizda na obe paliva,bez problemu v zatezi.Pokud k tomu dochazi casteji,zustane kontrolka motoru trvale svitit,a po urcite dobe zase dokaze sama zhasnout.
Opet v provozu,pokousel jsem se vysledovat a navodit zavadu cilene.Nakonec mi zustal pevny poznatek.K chybe muze dojit pouze pri volnobehu.Pri prostem vyrazeni z kopce s mensi sanci,pri zastaveni (kolony,semafor,kruhac) obvykle doslo k chybe a prepnuti v intervalu 30 az 120 sekund.Toto se ovsem zatim nikdy nestalo v pripade,ze byla zapla klimatizace,kdy jsou zvysene otacky na cca 1000.Zrovna tak pokud pri stani jemne proslapnu plyn,nebo i pedal spojky(coz zpusobi kratkodobe hnuti otacek nahoru,asi obdoba minimeziplynu).V servisu zjistili vykyvy na lambde,doporucili vymenu.Coz nepomohlo.Tlaky (14)v poradku,vyfuk pry tesni. Dalsim,nevim zda beznym ci neobvyklym jevem,je zpusob poklesu otacek,ovsem nevim,zda je to novinka,ci to byvalo i pred tim,nez jsem to pocal sledovat,neni zapnuta klimatizace. Po vyrazeni rychlosti nekdy padaji otacky plynule volnym padem cca k 1000,pote poskubnou cca k 850,cele tak 3s.Nekdy padaji k 1500,a pote skubave po 100 ci 200 do 15s doputuji pod 1000. Take je rozdil,zda jeste jedu,a dojizdim treba k semaforu (typicky casto klesaji skubave pomalu od 1500),nebo slapnu na brzdu,to leti dolu jak vitr (mozny vliv podtlaku z motoru,pomahajici brzdit?). Pro mne u tohodle moderniho motoru s turbem neni zcela jasne,co jak funguje (oproti Panda II,ci Marea).Vnucuje se dojem,ze si nekde k michane smesi saje i neco,co by nemel,jako z odvetrani klikovky,obtok ve skrtici klapce,nepresne davkujici vstrik LPG...Nikdy jsem nezaznamenal tuto udalost,dokud otacky neklesly pod cca 900. Ale taky jsem projel pul Prahy,a nic.
Mohu to ignorovat,jezdit s klimou trvale,nebo na benzin.Nebo,pokud to lze,nechat zvysit volnobech.
Mel by jste nejakou radu,co jak proverit,predpokladam,ze RJ odevre pouze autorizak,kontrola a mazani chyb je mozne.
Druhy dotaz,primazavani ventilu. Udajne tyto motory jiz z vyroby se lisi od beznych T-Jet,uprava ventilu a sedel,u sani. Nemelo by byt tedy nutne. Dekuji.
Pripadnou odpoved i na email
2.10.2023 7:48:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Fiat Tipo T-JET 2017,tovarni LPG,100.000kmDobrý den, pokud se rozsvěcuje kontrolky motoru, doporučuji závadu, která to způsobuje řešit.
Ve Vašem případě tovární přestavby může diagnostiku LPG systému provést autorizovaný servis, kde by měli závadu související s kolísáním otáček a rozsvěcováním kontrolky motoru vyřešit. Co se týká ventilů, pak vozy továrně přestavěné mají většinou ventily a sedla ventilů přizpůsobené pro provoz na LPG, případně používají pro jejich ochranu přístřik benzínu.