Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Jak může provoz na CNG zničit katalyzátor?


13.12.2023 1:49:15
Jméno: Robert Šmid Předmět: Jak může provoz na CNG zničit katalyzátor?
Dobrý den, koupil jsem v zahraničí vozidlo TrailBlazer 4.2, 201kw provozované od 2009 na CNG, najeto 193000km. Na STK jsem se dozvěděl, že auto má zcela nefunční katalyzátor. Velmi mne to překvapilo, protože chybové kódy ODB II žádné neukazuje. Mám najeto na LPG cca 300 tis km na vozech, Škoda Forman a Felicia 1.3 Mpi a Xantii XS 2.0. Nikdy s katalyzátory problém nebyl.
Vyměnil jsem na Trailblazeru svíčky, protože byly evidentně staré, silně zakarbonované a motor nešel pravidelně ani na benzín. Auto jezdilo evidentně na bohatou směs. Dočet jsem se, že jiný než kovový katalyzátor provoz na plyn nevydrží, což je pro mne nová informace. Bohužel na takto výkonný motor s EURO 3 jsem zatím kovový katylyzátor nesehnal. Rád bych se tedy dozvěděl, zda může opravdu provoz na LPG/CNG poškodit katalyzátor a zcela jej vyředit? Co mohu udělat proto, aby jsem toto riziko minimalizoval? Studený motor (teplota mezi 45-80 oC) se na CNG nechová vůbec dobře a nejde na všechny válce. Teprve po ohřátí na 90 a více stupňů jde motor pravidelně a volnoběh klesne na nějakých 650 ot.min. V mém okolí neměl zatím žádný plynař čas mi udělat diagnostiku mého BRC systému... Uvažuji o přechodu na LPG z důvodů ceny CNG, ale musím nejdříve auto registrovat, což se mi stále více komplikuje. Co podle Vás mohlo způsobit vyhoření katalyzátoru? Nikde jsem nenašel informaci, že má někdo u tohoto vozu na LPG problémy s katalyzátorem, nebo že by ho musel měnit. Děkuji za rady.
R.Šmíd


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací