Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Diskuzní fórum LPG/CNG - Při vyšších teplotách motoru netáhne


9.4.2024 17:51:33
Jméno: Ondrej Bednář Předmět: Při vyšších teplotách motoru netáhne
Opel Meriva 2006 1,4 Landi renzo, nájezd 230k
Dobrý den,
Potřeboval bych váš odborný názor na věc. Předem se omlouvám za delší text. Auto jsem kupoval s neklidným volnoběhem a chybou p170 špatná směs benzínu. Druhý den jsem zjistil, že má velmi špatně studené starty a tendenci zhasínat na benzín. Po zahřátí nebo po přepnutí na LPG bez problému. Dle technika ve Wapos ve Vochově to prý bylo vadnými LPG vstřikovači. Nechal jsem je tedy u nich vyměnit za originál, udělat repas reduktoru, vyměnit filtry a čidla teploty. Problém se zdál vyřešený. Po nějakej době se ale objevili další problémy. Volnoběh sice drží, ale za studena startuje napodruhé, vynechává v tahu jak na benzín tak i na LPG, při konstantní rychlostí a ubrání plynu auto razantně cukne, když je motoru horko, řekněme když budíky ukazují 92 stupňů vody, auto úplně přestane táhnout, lehké detonace ve výfuku, vysoká spotřeba, po vyřazení si auto lehce přidá otáčky než se zařadí zpět rychlost a neustále se objevovuje chyba váhy vzduchu vysoký signál. Odvezl jsem to tedy do Bosch servisu, kde ji vyměnili za nový originální díl a odevzdali mi auto se slovy, že po změření tlaku ve válcích, kdy byl na třetím válci lehce rozdíl, to vidí na zaklepane ventily vlivem LPG. Posléze jsem vyměnil svíčky, zapalovací modul, všechny filtry, lambdy a stále beze změny. U vás jsem byl dvakrát, kdy poprvé se měnilo pouze nějaká součást elektroniky LPG a podruhé se seřizovala směs LPG, kdy prý byla úplně rozhozená, jinak bez závad. Váš technik ji tedy nastavil do původních hodnot a na doporučení jsem ujel 2000 km na benzín. Po přepnutí na LPG vše při starém. Poté jsem našel díru v hadici od topení na které je napíchnutý reduktor na spojce. Myslel jsem si tedy, že směs se rozhazuje vlivem zavzdušňování skrze díru a tak ji vymenil. Řekl bych, že vše co se vyměnilo vedlo akorát k velmi lehkému zlepšení, ale projev auta, zejména při vyšších teplotách motoru, to v podstatě nezměnilo vůbec. Jinými slovy, když je venku více jak 20 a je zvýšený městský provoz, auto absolutně nejede a velmi se zahřívá. Ve chvíli kdy trochu vychladne, zase táhne o trochu lépe. Otázka tedy zůstává. Je možné, že to opravdu jsou poškozené ventily? Jak by s tím ale souvisely pořád se objevující sporadická chyba silný signál MAF a teplota motoru? Mám to k vám kus cesty. Potřeboval bych tedy vědět jestli může být v něčem chyba nebo to opravdu vypadá na poškozené ventily.
Děkuji za přečtení a případnou odpověď.
10.4.2024 8:35:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Při vyšších teplotách motoru netáhne
Dobrý den, pokud vozidlo jezdí na benzín bez problémů, hledal bych závadu v LPG systému. Jednou z možných závad, na kterou bych se zaměřil v první řadě, je závada reduktoru, kdy vlivem netěsnosti může propouštět LPG do sání a tím ovlivňovat palivovou směs. To pak může mimo jiné způsobovat problémy se startováním. Pokud chcete mít jistotu ohledně podpálení ventilů, je třeba demontovat hlavu motoru a ventily zkontrolovat. V každém případě při odstraňování závad bude třeba provést diagnostiku.


Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací