21.10.2024 18:35:18
Jméno:
Pavel Předmět:
unik LPG do sání motorudobrý den, mám LPG stag basic asi 4 rokem. Mám podezření že z nějakého důvodu při prvním startu na benzín foukne plyn přes reduktor nebo jak je ten kombinovaný snímač teplota-tlsk LPG do sání (hadička, která vede z reduktoru do telesa sání motoru a je propojena se snímačem tlaku a teploty LPG před LPG vstřiky..
na grafu z merení MAP senzoru je videt že neco do sání foukne - nastartuje se na benzín, běží 3-4 sekundy volnběh ok, pak začne motor vynechávat v tom okamžiku je videt ze tlak vzroste prudce z 400 na 500 mb pak postupně klesá.. a po 20 s už je vse ok a pak další jízda behem dnes již v pořádku, pokud se jezdí jen na benzín neprojevuje se to , ten senzor LPG je zapojen na hlavní hadici od reduktoru a pak z nej do vstrikovačů, je to uplne jinak nez na schématu stag kde ten senzor má být na konci té lpg listy, nevadí to? Nemuze být tlak a teplota na zacátku LPG listy jiná než na konci LOG listy? Meli jste takový případ? případně Vám foto zaslu e mailem dekuji
22.10.2024 8:04:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: unik LPG do sání motoruDobrý den, pokud dochází při studeném startu na benzín ke kolísání otáček, většinou je to způsobeno závadou v LPG systému. Může se jednat o nesprávně nastavenou plynovou mapu, závadu reduktoru, závadu plynových vstřikovačů atd.. Reduktor je spojen se sáním z důvodu regulace tlaku plynu v závislosti na tlaku v sání. Pokud je v reduktoru špatná membrána může uniknout plyn do sání a ovlivnit složení palivové směsi při startu. Sensor tlaku a teploty plynu se umisťuje v závislosti na konfiguraci motorového prostoru na plynovou hadici za filtr plynné fáze pokud možno co nejblíže k LPG vstřikovačům, případně na lištu vstřikovačů. Doporučuji navštívit plynaře, který diagnostickým programem závadu zjistí a odstraní.