V první řadě je zapotřebí nás zkontaktovat a domluvit, zda je možno vaše vozidlo přestavět či nikoliv a domluvit v jaké cenové relaci se přestavba bude pohybovat.
K tomu můžete využít náš poptávkový formulář případně nás můžete kontaktovat mailem technik@autogascentrum.cz nebo telefonicky +420 383 324 912, +420 606 659 530. Zde najdete všechny kontakty.
Jak probíhá kompletní přestavba vozidla na LPG / CNG a co vše k ní potřebujete?
Cena je vždy stanovena v závisloti na modelu vašeho vozidla, způsobu vstřikování paliva (přímé nebo sekvenční vstřikování paliva), objemu motoru a na počtu válců motoru. Svoji roli také hraje výrobce vozidla, kdy u některých značek a typů vozidel je nutné použít některý ze systémů na ochranu ventilů. Zde najdete náš kompletní ceník. !!!!! POZOR NA PODVODNÉ FIRMY, KTERÉ NEMAJÍ CENÍKY NA SVÝCH STRÁNKÁCH !!!!!
Protože motorové vozidlo je dnes důležitou součástí života každého motoristy snažíme se při zachování vysoké kvality provedené práce provést přestavbu v nejkratším možném termínu. Proto montáž provádějí dva mechanici současně (jeden provádí montáž nádrže a druhý montáž komponentů v motorovém prostoru). U běžného čtyřválcového motoru trvá přestavba jeden pracovní den. Časovou náročnost přestavby Vám technik sdělí při poptávce montáže. Zároveň Vám můžeme po dobu přestavby zapůjčit náhradní vozidlo, kdy zaplatíte pouze plyn, který projedete. Zapůjčení vozidla je zapotřebí hlásit dopředu, abychom ho pro Vás měli připravené.
Pro přestavbu s sebou potřebujete:
Před započetím LPG přestavby mechanici prohlédnou vaše vozidlo se zaměřením na stav palivové a zapalovací soustavy. Nejvhodnější LPG zařízení vybereme po konzultaci se zákazníkem zejména s ohledem na způsob využití vozidla. Dále se zákazníkem dohodneme typ a velikost nádrže, umístění plnícího hrdla a umístění přepínače. Na základě těchto informací stanovíme pevnou konečnou cenu.
Přestavbu provádějí dva mechanici současně. První mechanik namontuje součásti v motorovém prostoru. Nainstaluje reduktor, řídící jednotku, odpojí vstřikovače benzínu, nainstaluje plynové vstřikovače a kabeláž. Druhý mechanik v zadní části auta nainstaluje nádrž LPG, přípojku plnění, přívodní plynovou trubku, multiventil a přepínač.
V prvním kroku mechanik namontuje vstřikovací trysky (1). Tryskami je plyn dávkován do sacího potrubí a následně přiváděn do motoru.
Vstřikovače plynu LPG (2) jsou hadičkami napojeny na vstřikovací trysky (1). Dobu jejich otevření a tím velikost dávky paliva řídí řídící jednotka LPG v závislosti na zatížení motoru.
V dalším kroku následuje instalace reduktoru (3) a bezpečnostního ventilu plynu LPG. Reduktor po ohřátí na příslušnou teplotu (cca 40°C) přeměňuje kapalnou fázi LPG na plynou, která je přes vstřikovače dávkována do motoru.
Mezi reduktorem a vstřikovači je umístěn filtr plynné fáze LPG (4). Tento filtr zachycuje drobné nečistoty z méně kvalitního plynu a tím chrání vstřikovače před možným poškozením. Doporučený interval pro výměnu tohoto filtru je 20 000 km.
LPG soustava ještě obsahuje filtr kapalné fáze, který je mezi nádrží a reduktorem (většinou se nachází u reduktoru spolu s elektormagnetickým ventilem). Doporučený interval pro výměnu tohoto filtru je 40 000 km.
Po montáži trubek a hadic pro přívod LPG následuje instalace elektrických zařízení.
Mechanik připevní LPG řídící jednotku (ECU) (5) - ve většině případů se jednotka instaluje co nejblíže baterii z důvodu snadného přivedení napájecího napětí. Jednotka řídí celý proces provozu na LPG.
Přepínač (6) mechanik umístí po dohodě se zákazníkem tak, aby se snadno obsluhoval a byla jeho instalace proveditelná.
V zadní části vozu, mezitím probíhá instalace LPG nádrže (7) a multiventilu (8)
LPG nádrže se dělí na:
Toroidní – je umístěna místo rezervního kola a velikost je zvolena tak aby LPG nádrž nezasahovalo do zavazadlového prostoru. Pokud je rezerva umístěna pod vozidlem, použije se venkovní toroidní nádrž a umístí se pod vozidlo.
Multiventil - zajišťuje především bezpečný provoz lpg nádrže. Zajišťuje aby nedošlo k přeplnění nádrže (naplnění na 80% objemu), obsahuje bezpečnostní přetlakový ventil, elektromechanické uzavírání nádrže a snímání množství poaliva v nádrži.
Dále se namontuje plnící hrdlo (9) - lze ho namontovat dvěma způsoby
Měděná trubka obalená v černé bužírce (10) (včetně obslužných kabelů měření hladiny plynu), která vede od multiventilu z LPG nádrže do přední motorové části, se instaluje v souladu s příslušnými předpisy a je přichycena příchytkami (11).
U některých vozidel náchylných na poškození ventilů a ventilových sedel doporučujeme aplikovat některý ze způsobů ochrany ventilů.
K dispozici jsou následující možnosti:
Přístřik benzínu - pokud se zákazník rozhodne pro tuto variantu, zvolí se systém s řídící jednotkou, která má tuto funkci.
Elektronické (12) – dávkuje podle programu, čímž dávkuje přesněji a ochrana je efektivnější a má menší spotřebu aditiva. Zde jsou vyšší pořizovací náklady.
Podtlakové (13) – dávkuje podle toho, jak rychle jedete. Což není tak přesné jako u elektronického a má větší spotřebu aditiva. Pořizovací náklady jsou nižší než u elektronického přímazu.
Montáž je hotová a dojde k prvnímu natankování. Hned po natankování kontrolujeme všechny spoje od nádrže až po vstřikovače LPG.
Pomocí počítače nastavíme základní parametry motoru a provedeme automatickou kalibraci. Následně se provede seřízení mapy plynu podle benzínové mapy ve všech režimech provozu. Montáž ukončíme diagnostikou motoru.
Předání vozidla zákazníkovi:
Možnosti platby:
Platba v hotovosti
Platba kartou
Splátkový prodej - více informací najdete ZDE
AUTOGAS - CENTRUM, spol. s r.o.
Mail: info@autogascentrum.cz
Telefon: +420 383 324 912
GSM: +420 606 659 530